اظهارات مطهری؛ باند ولایت: باید بازداشت می شد

نماینده تهران گفت: دادستان تهران باید به جای اعلام جرم، یک شب مطهری را بازداشت می‌کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهدی کوچک‌زاده در تذکر شفاهی در صحن علنی امروز مجلس، گفت: دادستان کار بهتری را می‌توانست انجام دهد، به جای بیانیه دادن، شعار دادن یک نفر را که به قضات عنوان وابسته و امر بر نسبت داده، بازداشت می‌کرد، اگر کسی به خود این نماینده همین عنوان را بدهد خودش تذکر اصل ۷۹ نخواهد داد؟

اگر کسی به رئیس جلسه امروز بگوید که این حرف‌های شما ناشی از قرابت فامیلی با این نماینده بود، ایشان حداقل به استناد ماده ۷۹ آئین نامه تذکر نمی‌داد؟

این نماینده مجلس تاکید کرد: پس آقای رئیس اینطور نیست که نماینده بتواند هر حرفی را بزند.

کوچک‌زاده ادامه داد: نظر قرآن درباره یک موضوع با بیان یک آیه فرق دارد. کسانی که می‌آیند اینجا برای ما نهج البلاغه می‌خوانند که بگویند چرا اجازه می‌دهید یک نماینده در اینجا تهمت به قضات بزند بدانند که نهج البلاغه‌دان زیاد است، ولی اینهایی که این افراد می‌گویند فقط یک خطبه است.

از سوی دیگر رییس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود سوال از وزرا را حق نمایندگان دانست. لاریجانی با اشاره به نطق علی مطهری، با بیان اینکه برخی دعاوی مطهری نادرست و تحقیرآمیز است، در عین حال گفت که این حد از اظهار نظر وجهی برای اعلام جرم از سوی دادستانی ندارد.

علی لاریجانی گفت: نطق آقای مطهری موجب بحث‌هایی در کشور شده است؛ فارغ از محتوای مطالب مطروحه که قابل نقادی است، این حد از اظهار نظر از جانب نمایندگان وجهی برای اعلام جرم توسط دادستانی ندارد و اگر تصور توهین از عبارات ایشان گردیده باید از مسیر قانونی آن که در تبصره یک ماده 9 قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مصوب 15/1/91 آمده است اقدام گردد و احتیاج به این همه بحث رسانه‌ای در کشور نداشت.

بنده نیز برخی دعاوی آقای مطهری، به خصوص آنچه نسبت به قوه قضاییه مطرح کردند را نادرست و قدری هم تحقیرآمیز می‌دانم. اما بحث در درستی یا نادرستی گفتار نیست بحث در این است که ساحتی که در قانون اساسی برای صیانت از آزادی مخصوصا برای نمایندگان قائل شده اقتضا دارد، دادستان از تفسیر محدود قانون پرهیز نماید

چهارشنبه، 18 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-08 ساعت 10:01
خبر بعدی : سقوط خونین مینی بوس دانش آموزان به ته دره
خبر قبلی : تفتیش و سرقت از دفتر محمدرضا عارف در تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -