اعتصاب غذای خانواده زندانیان اهل سنت اعدامی

اعتصاب غذای خانواده های چهار زندانی اهل سنت محکوم به اعدام

خبرگزاری موکریان: خانواده چهار زندانی کرد اهل سنت در اعتراض به حکم اعدام فرزندانشان و برای همراهی با آنان دست به اعتصاب غذا زده اند.

بر اساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، وضعیت جسمی چهار زندانی کرد اهل سنت محکوم به اعدام که به علت ناعادلانه دانستن حکم صادره و نارضایتی از شرایط زندان از ۶۵ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده اند، وخیم است.

بر پایه گزارش موکریان، دیروز دوشنبه ۱۶ دیماه ۹۲ سه نفر از این زندانیان کمال ملایی، جمشید و جهانگیر دهقانی در پی ضعف شدید جسمانی ناشی از اعتصاب غذای بلند مدت بیهوش شده و به خارج از زندان منتقل شدند و تا ساعت ۱۰ شب تحت مراقبت پزشکی بودند. امروز صبح نیز حامد احمدی به همین منظور به بهداری زندان قزلحصار منتقل و ساعاتی پیش وی را به داخل بند بازگردانده اند.

به گزارش خبرنگار موکریان، پدر حامد احمدی – محکوم به اعدام – طی تماسی تلفنی با خبرنگار موکریان در سنندج گفت “ما خانواده این چهار زندانی در چند روز گذشته تلاش های زیادی انجام دادیم و به نهادهای مختلف مراجعه کردیم تا جلوی این حکم ناعادلانه را بگیریم اما تاکنون پاسخ امیدوار کننده ای نگرفته ایم”.

حبیب الله احمدی افزود ” وقتی که برای پیگیری وضعیت فرزندانمان به تهران رفته بودیم به ما اجازه ملاقات با آنان را دادند و ما با مشاهده شرایط جسمی و روحی آنان که در اعتصاب بودند بسیار متاثر شدیم و بعد از آن تصمیم گرفتیم که ما هم فرزندانمان را تنها نگذاریم و تا روشن شدن وضعیت آنان در خانه هایمان سفره ای پهن نکنیم و مانند آنها از خوردن پرهیز کنیم”.

پدر حامد احمدی که چند روزی است به همراه باقی اعضای خانواده خود و خانواده سه زندانی دیگر در اعتصاب غذا به سر میبرد در پایان خطاب به همه هموطنانش گفت ” فرزندان ما را از خود بدانید و نه برای ما بلکه برای رضای خدا آزادی آنان را از مسئولین بخواهید”.

شایان ذکر است پیشتر هم خانواده سه تن از زندانیان اهل سنت محکوم به اعدام که در زندان قزل حصار محبوس اند در آستانه سی امین روز اعتصاب غذای فرزندانشان با انتشار نامه‌ای از سازمان‌ها و نهاد‌های حقوق بشری خواسته بودند برای نجات این چهار نفر از اعدام آنان را یاری کنند. حکم اعدام کمال ملایی، حامد احمدی، جمشید و جهانگیر دهقانی در دیوان عالی کشور تایید شده و هم اکنون به منظور جلوگیری از اجرای حکم خود ۶۵ روز است که دست به اعتصاب غذا زده اند. یک منبع آگاه به موکریان گفت که آنان به مناسبت هفته وحدت نامه ای منتشر خواهند کرد که در آن از شرایط خود و زندان و اینکه حکمشان ناعادلانه صادر شده است، سخن می گویند.

سه شنبه، 17 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-07 ساعت 22:01
خبر بعدی : سوریه؛ اتهام سنگین آمریکا به جمهوری اسلامی
خبر قبلی : وضعیت بد روحی پیمان پس از بازگشت به زندان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -