کم‌رنگ شدن معنویت نتیجه بی‌توجهی به قرآن است

کم‌رنگ شدن معنویت در جامعه، نتیجه بی‌توجهی به آموزه‌های قرآن است / اصلاح و ارشاد جوانان منوط به توجه به قرآن و احیاء دستورات آن در جامعه است

عزت‎الله گوشه‎ای در گفت‎وگو با ایسنا، منطقه لرستان، اظهار کرد: در شرایط جدید ناشی از تغییر دولت از حزب‎گرایی و افراطی‎گری‎های سیاسی در رابطه با امور قرآنی پرهیز شود و همانگونه که شعار اعتدال، تدبیر و امید داده می‎شود عمل کنند و امید را در میان جامعه قرآنی زنده کند کما این‌که عدم رضایت جامعه قاریان از بی‎عدالتی‎ها و بی‎توجهی‎های وضعیت موجود کاملاً مشهود است.

وی با بیان این‌که «مسئولان استان دغدغه و تخصص قرآنی داشته باشند» گفت: ضروری است در مباحث قرآنی از نخبگان و فعالان قرآنی استفاده شود.

وی کمرنگ شدن معنویت در جامعه را از نتایج بی‎توجهی به آموزه‎های قرآن دانست و افزود: یکی از تهدیدهای کنونی جامعه، استقبال کمرنگ نسل جوان از فعالیت‎های قرآنی و گرایش آنها به سرگرمی‎ها و تفریحات کاذب و رواج فرقه‎ها و عرفان‎های کاذب و ضاله، آسیب‎های اخلاقی و معضلات اجتماعی ناشی از تهاجمات فرهنگی در جامعه است، لذا اصلاح و ارشاد منوط به توجه به قرآن و احیاء دستورات آن در جامعه است.

گوشه‎ای ضمن تأکید بر ضرورت تشکیل نشست هم اندیشی معاون جدید قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعضای شورای قرآن خاطرنشان کرد: شایسته است معاون وزیر قرآن و عترت ارشاد اسلامی در نشستی با حضور کارشناسان و نخبگان قرآنی کشور به برنامه‎ریزی، نیازسنجی و اتخاذ تدابیری در رابطه با حل و فصل مشکلات جامعه قرآنی و اختصاص اعتبارات کافی بپردازد.

مسئول مؤسسه قرآنی یوسف‎نبی(ع) خرم‎آباد ادامه داد: یکی از مشکلاتی که مانع پیشبرد اهداف قرآنی در جامعه می‎شود این است که کار در دست کاردان نیست؛ لذا اگر مدیران قرآنی از جامعه قاریان باشند قطعاً به‎واسطه تجربه و دغدغه‎ای که دارند موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

سه شنبه، 17 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-07 ساعت 11:01
خبر بعدی : قوه قضاییه جلوی باور‌سوزی جوانان را بگیرد
خبر قبلی : هفت تیرکشی مداح آقا؛ نظر یک وکیل دادگستری


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -