انتقاد ناصری از تیم هسته‌ای‎ روحانی

عضو اسبق تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي در دولت اصلاحات گفت: برخی افراد بيش از حد، چشم انتظار تغيير فضاي سياسي و باز شدن درهاي غرب به روي ايران هستند. در حالي كه هنوز تا توافق نهايي راه دشواري باقي است.

‬سيروس ناصري در گفت وگو با آرمان گفت: انتقاد عمده‌اي كه (به تیم هسته ای جدید) دارم راجع به برخي گرايش‌ها در بين برخی افراد است كه بيش از حد، چشم انتظار تغيير فضاي سياسي و باز شدن درهاي غرب به روي ايران هستند. در حالي كه هنوز تا توافق نهايي راه دشواري باقي است. اتفاقاً ضريب موفقيت ما در توافق نهايي زماني بالا مي‌رود كه دولت و مردم كمرها را محكم ببندند و به طرف مقابل در كلام و در عمل نشان بدهند كه عطشي براي رسيدن به توافق ندارند و تنها زماني توافق خواهند كرد كه مطمئن باشند اهداف، منافع و نظرات ايران تامين شده باشد.

وی همچنین افزود: اينكه رسانه‌ها به اين موضوع بپردازند و هر چه موشكافانه‌تر و دقيق‌تر زواياي اين توافق و قدم‌هاي بعدي را بررسي كنند، اين هم مثبت است. تا جايي كه بنده هم از آقاي روحاني شناخت دارم، ايشان نه تنها تاييد مي‌كنند اين نقد را، بلكه مشوق آن هستند. بنابراين به نظر بنده هيچ ايرادي ندارد. تنها نكته‌اي كه اميد بنده است و فكر مي‌كنم اميد هر ايراني است، اين است كه منافع ملي در جريان اين نقدها بايد حفظ شود ... مسير نقد مسير بسيار خوبي است و بايد حفظ شود.

ناصری در عین حال از رویکرد هسته ای دولت اصلاحات هم دفاع کرد و گفت: كساني كه در آن دوره شديداً مخالف بودند و برداشتشان اين بود كه ما قدم به قدم داريم عقب‌نشيني مي‌كنيم، خوش خياليم و خوشبينيم و... زماني كه با بعضي از آنها كه به نظر من آدم‌هاي صادقي بودند، نشستيم و صحبت كرديم و تا آن حدي كه مجاز بوديم لايه‌هاي پشتي اين را مطرح كرديم خودشان گفتند يعني شما اينقدر دقيق عمل مي‌كنيد؟ چرا نمي‌گوييد اينها را؟ ولي ما كه نمي‌توانستيم اين حرف‌ها را در حال مذاكرات بزنيم.

وی البته گفت: الان هم من نمي‌توانم(آن حرف ها را) بگویم.


دوشنبه، 16 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-06 ساعت 12:01
خبر بعدی : مین کاری جان یک پژوهشگر را گرفت
خبر قبلی : بودجه 93 مقاومتی است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -