شکست نظام در توافق ژنو و دستور جدید رهبر

یک عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه ژنو به منزله «شکست نظام» بود٬ گفته تشکیل هیات نظارت بر تیم مذاکره کننده هسته‌ای خواست رهبری است.

به گزارش دیگربان، احمد بخشایش اردستانی٬ به سایت «بی‌باک‌ نیوز» گفته تشکیل هیات نظارت بر تیم مذاکره کننده هسته‌ای پیشنهاد پاسدار اسماعیل کوثری بوده است.

این نماینده مجلس «پنهان‌کاری» تیم مذاکره کننده و شکست آن‌ها در مذاکرات ژنو را مهم‌ترین عوامل تشکیل چنین هیاتی عنوان کرده است.

اسماعیل کوثری٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هفته گذشته از تشکیل چنین هیاتی خبر داده بود٬ اما مقام‌های دولت یازدهم تاکنون موضع صریح و روشنی در این‌باره اتخاذ نکرده‌اند.

بسیاری از محافظه‌کاران تندرو تفاهم‌نامه ژنو را عقب‌نشینی تاریخی نظام در برابر غرب می‌دانند٬ اما به خاطر حمایت علی خامنه‌ای از تیم مذاکره کننده٬ کمتر به انتقاد از این تفاهم‌نامه می‌پردازند.

اردستانی در بخش دیگری از این گفتگو گفته نتیجه «پنهان‌کاری» تیم مذاکره کننده٬ دادن امتیاز «نقد» ایران به غرب در مقابل امتیاز «نسیه» بوده است.

وی «گفتمان» تیم مذاکره کننده هسته‌ای را «گفتمان ۲۴ خرداد» و شبیه «گفتمان اصلاح‌طلبان در سال ۱۳۸۲» دانسته و افزوده این دو گفتمان نتیجه‌ای جز «شکست» برای جمهوری اسلامی به همراه نداشته است.

اردستانی اضافه کرده «مطمئنا گفتمان آقای روحانی در مقابل غرب نمی‌تواند موثر باشد زیرا افرادی که در وزارت خارجه و تیم دکتر ظریف هستند دوگانه برخورد می‌کنند.»

دوشنبه، 16 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-06 ساعت 11:01
خبر بعدی : میلیاردر چینی در اندیشه خرید نیویورک تایمز
خبر قبلی : پیام ستارگان فوتبال درپی درگذشت اوزه‌بیو


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -