خطر حيف و ميل تمام سرمايه بابک زنجانی

بهارنیوز: يک حقوقدان تاکيد کرد: اگر چه موافق تحت‌الحفظ بودن بابک زنجاني هستم اما به شدت مخالف نگهداري او در زندان اوين هستم چرا که معتقدم نگهداري او در زندان مساوي است با حيف و ميل شدن اموال بيت المال در داخل و خارج کشور.

نعمت احمدي افزود: بازداشت و انتقال بابک زنجاني به زندان اوين بد‌ترين برخوردي بود که مي‌شد با اين پرونده فساد داشت. با اين حال دولت دهم همکاري‌هاي خود را با بابک زنجاني متوقف نکرد و او به يک منبع حفظ منابع مالي ايران در خارج از کشور تبديل شد که به واسطه آن منابع که متعلق به مردم ايران و به نوعي پول بيت المال محسوب مي‌شد سود سرشاري نصيب اين فرد شد. پس از آن نيز ثروت زنجاني با پول مردم ايران، در داخل و خارج کشور روز به روز بيشتر شد.

وي ادامه داد: زنجاني در يک سخنراني اعلام کرده بود که هولدينگ سورينت ۱۷ هزار کارمند دارد که ماهانه ۲۹ ميليارد تومان حقوق به آن‌ها پرداخت مي‌شود اگر اصل را بر صحت بگذاريم اين آمار خود گواهي است بر حجم ثروتي که اين فرد در اختيار دارد. احمدي افزود: تازه اين ثروتي است که زنجاني در داخل کشور در اختيار دارد و بخش اعظم آن در خارج از کشور است که عمدتا متعلق به بيت المال است که اگر مديريت نشود اين ثروت به سرعت از بين مي‌رود.

وي با تاکيد بر اينکه ثروت زنجاني متعلق به خودش نيست و متعلق به عموم مردم است نبايد اجازه داد اين ثروت بلاصاحب بماند و حيف و ميل شود گفت: راه برخورد با پرونده فساد بابک زنجاني نگهداري او در زندان نيست بلکه او بايد تحت الحفظ در دفتر کار خود زير نظر قاضي و همچنين يک تيم کار‌شناسي، به ادامه رتق و فتق امور مالي و تجاري خود بپردازد تا اينکه به تدريج کل ثروتي که به طور غير قانوني کسب کرده است را به کشور بازگرداند.

یکشنبه، 15 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-05 ساعت 23:01
خبر بعدی : رفسنجانی: نيازی به طولانی کردن کار (جام زهر) نيست
خبر قبلی : پرونده پسر رفسنجانی دست کمی از پرونده زنجانی ندارد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -