توافق ژنو؛ دعوا بر سر تشکیل کمیته ناظر مذاکرات

ایسنا: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام (نزدیک به رفسنجانی) جمعه شب در حاشیه مراسم شب هفت مادر وزیر خارجه در پاسخ به سوالی درباره تشکیل کمیته ناظر بر مذاکرات هسته‌یی که از سوی مجلس پیشنهاد شده است گفت: مساله هسته‌یی تشکیلات خاص خود را دارد و در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزارت خارجه پیگیری می‌شود.

از سوی دیگر یک عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی جزئیات بیشتری از هیات نظارت بر تیم مذاکره کننده هسته‌ای ارائه کرده است.

به گزارش دیگربان، ابراهیم آقامحمدی روز شنبه (۱۴ آبان) به ایرنا گفته چهار یا پنج نفر از سوی «مقامات ارشد نظام» برای عضویت در این هیات تعیین شده‌اند.

وی افزوده که این هیات برای نخستین‌بار است که تشکیل می‌شود و اعضای آن «باید بر اجرای درست آنچه که منویات نظام است، نظارت کرده و برنامه‌هایی که به آنان داده می‌شود را دقیقا اجرایی کنند.»

وی نامی از اعضای این هیات نبرده٬ اما افزوده که به تدریج نام این افراد مشخص خواهد شد.

آقامحمدی در عین حال اضافه کرده که در این هیات به دلیل مخالفت حسن روحانی٬ نماینده‌ای از مجلس حضور ندارد.

پاسدار اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش تر گفته بود: با توجه به نتایج قبلی که در مرحله اول توافقات ژنو داشتیم، مقرر شد که تیم مسئولان (ناظر بر مذاکره کنندگان هسته‌ای) با اضافه شدن 2 نفر دیگر جزء به جزء مسائل را برای تیم مذاکره‌کننده تعیین کنند.

وی با بیان اینکه در این شرایط تیم مذاکره کننده هسته‌ای با هماهنگی تیم یاد شده فعالیت می‌کند، تصریح کرد: البته دلیل این اقدام این بود که در مرحله اول آنطور که باید و شاید مذکرات به نفع ما پیش نرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در مباحثی مانند غنی‌سازی و موارد دیگری مرتبط با این موضوع تیم مذاکره‌کننده فعالیت‌های خود را با تیم یاد شده هماهنگ خواهد کرد.


شنبه، 14 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-04 ساعت 10:01
خبر بعدی : حمایت از زنجانی؛ حمله به صداوسیمای ضرغامی
خبر قبلی : احتمال جنجال تازه پس از بازگشت ظریف از مونیخ


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -