سپاه: افرادی خارج از حصر فتنه را مدیریت می‌کنند

رادیو آلمان: معاون ستاد کل نیروهای مسلح مدعی است "دو ضلع فتنه که خارج از حصر هستند فتنه را مدیریت می‌کنند." به نظر می‌رسد منظور او رفسنجانی و خاتمی باشند. سردار جزایری در اشاره‌هایی آشکار از روحانی و ظریف نیز انتقاد کرده است.

مسعود جزایری صبح دوشنبه (۹ دی / ۳۰ دسامبر) در مراسمی زیر عنوان "بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه" شرکت کرد و به تشریح دیدگاه‌های خود در مورد جنبش اعتراضی سال ۸۸ که حامیان حکومت "فتنه" می‌خوانند پرداخت.

این مراسم در محل خبرگزاری فارس برگزار شد که به نیروهای امنیتی و نظامی وابسته است. معاون ستاد کل نیروهای مسلح در سخنان خود ضمن وارد کردن اتهام‌های مختلف به برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب و میانه‌رو از عملکرد دولت حسن روحانی نیز به شدت انتقاد کرد.

اتهام سردار سپاه به خاتمی

جزایری با تقدیر از آنچه "سدشکنی، حرکت جدید و کار بزرگ" خبرگزاری فارس خواند گفت: «درباره فتنه چند گزاره وجود دارد؛ ۲ ضلع از سران فتنه در حصر نیستند در حالی که باید می‌بودند و آنها دارند در خارج از حصر، فتنه را مدیریت می‌کنند لذا رسانه باید از این حوزه مراقبت کند.»

او در مورد هویت این "دو ضلع" توضیحی نداد اما ناظران با توجه به حمله‌های شدید رسانه‌های نزدیک به نظامیان و اصولگرایان تندرو به محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی، احتمال می‌دهند که منظور آنها باشند.

در عین حال معاون ستاد کل نیروهای مسلح در بخشی از سخنانش رئیس جمهور پیشین را فردی معرفی می‌کند که نامش با اسم جورج سوروس "قرین ذهن" است. خاتمی از سوی نیروهای تندرو متهم می‌شود که با سوروس دیدار کرده تا طرح او را برای "براندازی نرم" در ایران، شبیه آنچه در گرجستان و اوکراین رخ داد به اجرا بگذارد.

انتقاد از عبارت "من سرهنگ نیستم"

جزایری در سخنرانی خود در خبرگزاری فارس، از هیچ یک از همکاران دولت یازدهم نام نبرده اما اشاره‌هایی می‌کند که واکنش‌های آشکار به اظهاراتی از حسن روحانی و محمد جواد ظریف، و انتقاد صریح به روند مذاکرات هسته‌ای است.

او با اشاره به جنگ ایران و عراق گفت: «آحاد مردم، رزمندگان و بسیجیان ما در این جنگ حضور داشتند و خیلی از آنها در این کشور سرهنگ شده‌اند از این رو باید مراقب باشیم که چه چیزی می‌گوییم.»

حسن روحانی در سومین مناظره تلویزیونی انتخابات ۲۴ خرداد در پاسخ به ادعاهای محمد باقر قالیباف درباره حوادث کوی دانشگاه به او گفته بود: «شما می‌خواستی دانشجوها را به خیابان بکشانی و بعد هم گازانبری لهشان کنی، من نگذاشتم. من اهل حکومت پادگانی نیستم، من سرهنگ نیستم، من حقوقدان هستم.»

مسعود جزایری همچنین بدون نام بردن از وزیر خارجه به سخنان چند هفته پیش او در باره مقایسه توان نظامی ایران و آمریکا پرداخت و پرسید: «چرا توانمندی خود را ندانسته تحت تاثیر مباحث دیگر قرار می‌دهیم.»

خوب و بد مذاکرات هسته‌ای

محمد جواد ظریف ۱۲ آذر ماه در دانشگاه تهران گفته بود: «غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند. از این مردم می‌ترسند. آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟»

ظریف که این اظهاراتش با واکنش تند برخی نمایندگان مجلس و فرماندهان سپاه روبرو شده بود ضمن دفاع از سخنرانی خود در دانشگاه تهران از منتقدان خواست این عبارت‌ها را با توجه به متن کامل سخنانش قضاوت کنند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح می‌گوید: «ما باید در عرصه سیاسی و دیپلماسی توجه کنیم، چراکه نمی‌توان هر صحبتی را مطرح کرد و سپس گفت که اشتباه شده است.»

او همچنین به مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ پرداخت و با طرح این ادعا که "با بد یا خوب بودن مذاکره" کاری ندارد مدعی شد که آمریکا برای ادامه مذاکره اصرار دارد زیرا معتقد است از این طریق بر ایران غلبه پیدا می‌کند.

«فرصت مدیریت به کودتاگران»

سردار جزایری با اشاره به توافق‌نامه ژنو که قرار است به آزاد شدن مقداری از دارایی‌های بلوکه شده ایران بینجامد گفت: «ما باید حواسمان را جمع کنیم و وقتی که می‌گویند پول می‌دهیم آن هم با توهین، اعتماد نکنیم.»

مطابق سناریویی که این فرمانده نظامی ترسیم می‌کند دشمنان جمهوری اسلامی بهترین راه مقابله با ایران را فروپاشی از درون می‌دانند و معتقدند که باید صحنه رویارویی را به داخل کشور منتقل کرد.

به گفته‌ جزایری دشمن معتقد است با شخصیت‌هایی که در درون ایران وجود دارد می‌تواند به دگرگونی بزرگی در کشور فکر کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در این بخش از سخنانش به یکی از چالش‌برانگیزترین بحث‌های اخیر درباره استفاده از مدیران اصلاح‌طلب در دولت حسن روحانی می‌پردازد.

او این مدیران را "کودتاگر" خواند و گفت: «در هیچ‌کجای جهان به کودتاگران فرصت مدیریت مجدد داده نمی‌شود و اگر این فرصت داده شود، اشتباه است.»
حسن روحانی که پشتیبانی خاتمی و رفسنجانی و آرای اصلاح‌طلبان در پیروزی‌اش نقشی تعیین‌کننده داشت بارها وعده داده دولتی فراجناحی تشکیل دهد. به رغم این، انتصاب یکی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب در وزارت علوم، بهانه‌ای شد نا مجلس، هشتم دی‌ماه به دومین وزیر کابینه روحانی نیز کارت زرد نشان دهد.

دوشنبه، 9 دی ماه 1392 برابر با 2013-12-30 ساعت 22:12
خبر بعدی : کاهش روابط تجاری رژیم تهران و امارات
خبر قبلی : فساد مالی؛ بازداشت دلال بدنام رژیم برای خواباندن سروصدا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -