50 تا 60 درصد کارگاه‎های لرستان با مشکل مواجه‌اند

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: در شرایطی که مشکلات اقتصادی حاکم بوده وصول مطالبات کاری دشوار است.

به گزارش ایسنا) شهناز حمزه‎لویی در جلسه گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی استان بیان کرد: در سازمانی انجام وظیفه می‎کنیم که خودمان سازمان را اداره می‎کنیم و این در حالیست که در فصل بودجه دولت هیچگونه اعتباری برای تأمین اجتماعی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه علیرغم مشکلات زیادی که وجود داشته، تأمین اجتماعی یار دولت بوده نه بار دولت و به عنوان یک واحد اقتصادی حمایتی عمل کرده است، اظهار کرد: در لرستان ماهیانه 25 میلیارد تومان حساب‎مان شارژ می‎شود و پرداخت‎ها را انجام می‎دهیم که با احتساب هزینه‎های درمانی در شرایطی که مشکلات اقتصادی حاکم است وصول مطالبات کار دشواری است.

حمزه‎لویی بیان کرد: تأمین منابع سازمان تأمین اجتماعی از طریق وصول درآمدهای حق بیمه است.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان با تأکید بر اینکه سیستم "شستا" ذخایر آتی برای بیمه‎شدگان فعلی است، اضافه کرد: این سیستم هیچ هزینه‎ای را به سازمان نمی‎دهد.

وی با اشاره به اینکه قانون ماده 14 را برای واحدهای تولیدی فعال رعایت می‎کنیم، افزود: با توجه به اینکه 50 تا 60 درصد کارگاه‎ها با مشکلات متفاوتی مواجه هستند و از آنها مطالبات میلیاردی داریم، اما به آنها خدمات رایگان ارائه می‎دهیم.

حمزه‎لویی با بیان اینکه قانون ماده 14 برای سازمان تأمین اجتماعی غافلگیرانه بود، اظهار کرد: این ماده خالی از اشکال نیست و به حق بیمه کارکنان خدمات اجتماعی اشاره دارد، اگر بخواهیم آن را اجرا کنیم، 40 درصد درآمد سازمان محقق نمی‎شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: ماده قانون 14 باید یک آئین‎نامه‎ای ‌‎داشت که تاکنون هیچ مدیری نتوانسته آن را در سازمانش اجرایی کند.

دوشنبه، 9 دی ماه 1392 برابر با 2013-12-30 ساعت 12:12
خبر بعدی : برخوردارها دواطلبانه از یارانه انصراف بدهند
خبر قبلی : نماینده مجلس رژیم: آلودگی مرگبار از بنزین داخلی است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -