حمله ماموران حراست دانشگاه هنر به دانشجویان معترض

قانون آنلاین- دانشجویان حوالی ساعت 13 جلوی مسجد دانشگاه جمع شده و پس افزوده شدن تعدادشان به سمت سردر دانشگاه حرکت کردند و شعار "دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد" و "ریاست نالایق استعفا استعفا" سر دادند. همچنین پس از رسیدن به سردر دانشگاه خطاب اصلی شعارها به وزارت علوم و حمایت از دانشجویان و اساتید هیئت علمی دانشگاه هنر بود.

در زمان سر دادن شعارهایی "وزارت علوم حمایت حمایت" ناگهان ماموران حراست به سمت دانشجویان حمله ور شدند و پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود "تجمع صنفی دانشجویان دانشگاه هنر" پاره کردند و تعدادی از دانشجویان را با فشار و تهدید به دفتر حراست کشاندند و موبایل برخی از دانشجویان گرفته شد.

بعد از متشنج کردن فضا توسط حراست ، نمایندگان دانشجویان برای جلوگیری از تنش هر چه بیشتر فضا را آرامتر نمودند و شعر یار دبستانی را زمزمه کردند ولی حراست همچنان سعی در متشنج کردن فضا داشت و حتی برای این کار خبرنگاران خبرگزاری ها که پشت درهای دانشگاه حاضر بودند تهدید به برخورد کرد. حتی مامورین حراست دانشگاه، در همان جمع دانشجویان را تهدید به احضار به کمیته انضباطی و دفتر پیگیری می نمودند. دانشجویان همچین باز هم شعارهایی جهت استعفای رئیس دانشگاه هنر و رئیس حراست دانشگاه سر دادند.

در انتهای تجمع، بیانیه ای قرائت شد که در آن با تشریح کمبودهای دانشگاه به نحوه برخورد مسئولین دانشگاه، کنار گذاشتن اساتید باتجربه به بهانه بازنشستگی یا عدم تمدید قرارداد، امنیتی شدن فضا، نبودن وسایل گرمایشی در فصل زمستان آن هم در حالی که هر روز به تعداد دوربین های امنیتی افزوده می شود، احضار دانشجویان به کمیته انضباطی و ... اعتراض کردند و اعلام نمودند تا رسیدن به خواسته های صنفی خود دست به اعتراض خواهند زد.

این پنجمین تجمعی است که دانشجویان دانشگاه هنر در آن خواستار استعفای سعید کشن فلاح رئیس این دانشگاه و معاونین اش و یا برکناری او توسط وزات علوم می شوند. همچنین در روزهای گذشته اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر نیز به جرگه معترضین پیوستند و حتی معاون فرهنگی پیشین دانشگاه، طی نامه ای سرگشاده به بی قانونی های رخ داده توسط سعید کشن فلاح و دکتر زاویه جهت کنار گذاشتن اساتید منتقد اعتراض نمودند.

لازم به ذکر است پیش تر در خبرها آمده بود که کمیته بررسی وضعیت اساتید دانشگاه هنر با محوریت یکی از اعضای هیئت علمی به نام دکتر زوایه و سعید کشن فلاح، به دلیل اطلاع از تغییر ریاست دانشگاه در ماه های آینده در حال ایجاد خلل در قراردادها و ادامه کار برخی اساتید منتقد دانشگاه هستند تا با تسویه فضای هیئت علمی به نفع خود، ادامه مدیریت دانشگاه را نیز در سیطره خود درآورند. برای همین قرارداد برخی اساتید تمدید نشده و تعدادی دیگر نیز در حال بازنشستگی اجباری هستند که این اتفاق مورد اعتراض دانشجویان و اکثریت اعضای هیئت علمی قرار گرفته است.

دوشنبه، 9 دی ماه 1392 برابر با 2013-12-30 ساعت 05:12
خبر بعدی : ابراز نگرانی از کمبود بودجه غذای دانشجویی
خبر قبلی : آسیب‌پذیری ۸۰ درصد بیمارستانهای تهران در برابر زلزله


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -