‌اژه‌ای: کسانی که فتنه را برپا کردند نابخشودنی هستند

سخنگوی قوه قضاییه نسبت به اظهارات علی مطهری واکنش نشان داد و گفت: «ما قبلا هم گفته‌ایم که کسانی که در سال 88 فتنه بزرگ را برپا کردند نابخشودنی هستند.»

دادستان کل کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاری که با اشاره به صحبت‌های علی مطهری مبنی درباره نحوه برخورد با متهمان حوادث پس از انتخابات 88: «اگر چنانچه نظام تا به الان لطف کرده، این را نباید به پای این بگذاریم که گناه اینها کوچک بوده است.»

وی افزود: «گناه آنها بسیار بزرگ بوده است. حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی را خدشه‌دار کردند. اموال مردم را به آتش کشیدند. به پایگاه بسیج حمله کردند. دروغ‌ها و افتراهای بزرگ به نظام و مردم بستند و به رای مردم جفا کردند. این چیزی نیست که فراموش بشود و اگر کسی می خواهد آن را یک سوء تفاهم و مسئله کوچک بشمرد تغافل می‌کند و گرنه این چیزی نیست که کسی بتواند آن را مسئله کوچک بشمارد.»

علی مطهری نماینده تهران صبح امروز در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حصر خانگی میر حسین موسوی و مهدی کروبی و صدور "احکام سختگیرانه" علیه زندانیان سیاسی سال ۱۳۸۸، خواهان محاکمه همزمان محمود احمدی نژاد، موسوی و کروبی شد. مطهری برگزاری این محاکمه را تنها راه پایان دادن به مسائل پس از انتخابات 88 دانست.

او گفت: «تا زمانی که یک طرف قضیه حق سخن گفتن و دفاع از خود را نداشته باشد و طرف دیگر هر چه می خواهد اتهام بزند و تحلیل کند، این بحران حل نخواهد شد.» مطهری در نطق امروز خود از عملکرد قوه قضائیه در برخورد با اعتراضات سال ۱۳۸۸ به شدت انتقاد کرد.

او گفت "رئیس قوه قضائیه بهتر است به جای شعار دادن در باره فتنه، به حل آن بپردازد و حل آن مستلزم وجود یک قوه قضائیه مستقل است، نه قوه ای که از این نهاد و آن دفتر و از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی تأثیر بپذیرد."

نماینده تهران اظهار کرد: «رئیس قوه قضائیه پاسخ دهد که مثلا جرم آقایان مصطفی تاجزاده و بهزاد نبوی غیر از انتقاد به نظام چه بوده است؟»

مطهری از سکوت مراجع تقلید و دانشگاهیان انتقاد کرد و گفت: «آنها نباید از جو رعب و وحشتی که در چند سال اخیر حاکم شده بهراسند. باید برای سکوت خود در مقابل خداوند پاسخ داشته باشند.»

نطق علی مطهری اعتراض هایی در صحن علنی مجلس برانگیخت. محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس گفت که در مورد معترضان و رهبران آنها "حداکثر رأفت اسلامی" اعمال شده است.

باهنر گفت: «انشاءالله خواب کمرنگ کردن جرم فتنه‌گران و تطهیر آنان و همچنین فراموش کردن حماسه 9 دی ماه هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.»

یکشنبه، 8 دی ماه 1392 برابر با 2013-12-29 ساعت 11:12
خبر بعدی : سی ان ان ترک: بابک زنجانی کیست و چه می کند؟
خبر قبلی : حوادث ۸۸ نقاط قوت نظام را به نقاط ضعف تبدیل کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -