فرانسه: با بودن اسد بحران سوریه راه حل سیاسی ندارد

رئیس جمهور فرانسه گفته بحران سوریه با راه سیاسی قابل حل نیست و از رژیم تهران خواست مفاد ژنو۱ یعنی کناره گیری بشار اسد را بپذیرد

روزنامه الحیات نوشت «فرانسوا اولاند» در آستانه سفر به عربستان و دیدار با ملک عبدالله است . آنها در این سفر در مورد پرونده هسته‌ای رژیم تهران و راه‌های حل سیاسی بحران سوریه و ضرورت حفظ لبنان و شراکت دفاعی دو کشور گفت‌وگو خواهند کرد.

این روزنامه از رئیس جمهور فرانسه پرسید : آیا بعد از روی کار آمدن حسن روحانی که با وی در نیوریورک دیدار کردید، تغییر جدی مشاهده می‌کنید؟ گفت: روحانی از اراده خود برای آغاز گفت‌وگو و بهبود روابط رژیم تهران با جامعه بین المللی سخن گفت و به همین خاطر با وی دیدار کردم.

الحیات به نقل از اولاند نوشت: صحبت های ما صریح بود و من به او گفتم تنها سخن گفتن درست نیست و رژیم تهران باید کارهای عملی نشان دهد و شواهدی برای انصراف از تولید سلاح های هسته ای نشان دهد.

وی تاکید کرد: گفت‌و‌گوهایی بین رژیم تهران و 1+5 در جریان است. در این گفت‌و‌گوها توافقی موقت صورت گرفته که رژیم تهران برای مدت 6 ماه برنامه هسته‌ای را تعلیق می کند.

اولاند تاکید کرد که باید از این مهلت برای ایجاد یک توافق کامل همراه با تضمین‌های ضروری استفاده کنیم.

وی در مورد پرونده سوریه نیز گفت : با وجود بشار اسد امکان حل سیاسی این پرونده وجود ندارد زیرا اسد گروه‌های اسلامگرای افراطی را برای فشار به مخالفان میانه‌رو به کار می‌گیرد.

اولاند در ادامه مصاحبه با روزنامه الحیات بر ضرورت تشکیل اجلاس بین‌المللی در مورد هدف ژنو 2 تاکید کرد و افزود که این کنفرانس باید یک پایه‌ریزی باشد تا با ایجاد یک دوره انتقالی از گسترش ناآرامی در سوریه جلوگیری کند.

اولاند همچنین رژیم تهران را به ایفای نقش فعال برای یافتن راه حلی برای بحران سوریه و قبول مفاد کنفرانس ژنو 1 در مورد انتقال سیاسی قدرت در سوریه فراخواند.

رییس جمهور فرانسه تاکید کرد، رژیم تهران باید نقش سازنده‌ای در زمینه یافتن راه حلی برای بحران سوریه ایفا کند و آنها باید مفاد بیانیه کنفرانس ژنو 1 در مورد انتقال سیاسی قدرت در سوریه را بپذیرند.

یکشنبه، 8 دی ماه 1392 برابر با 2013-12-29 ساعت 11:12
خبر بعدی : نامه مقام لبنانی به روحانی قبل از ترور‌ شدن بدست حزب الله
خبر قبلی : تخلیه بنزین چینی در پالایشگاه‌های ایران و آلودگی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -