خريد هواپيما به جای واردات كلاه گيس‌

ابوي عصباني است و مي‌گويد ببين به جاي اينكه كارهاي گنده بكنند با عدد‌هاي بزرگ، چه كارهاي چيپي مي‌كنند باز هم با عددهايي كه براي من و تو بزرگ است‌! و خبر را برايم مي‌خواند: در هشت ماه نخست سال‌جاري پنج تن كلاه‌گيس و ريش و ابرو و مژه مصنوعي به كشور وارد شده است. در مدت ياد‌شده 365 تن گل مصنوعي، پر و اشياي ساخته شده از پر و اشياي ساخته شده از موي انسان و240 تن گل، برگ، ميوه مصنوعي از مواد پلاستيكي و 120 تن گل، برگ، ميوه مصنوعي و اجزاي آن ساخته شده از ساير مواد به كشور وارد شده است.

مي‌گويم: پدر من هر چيزي بازار خودش را دارد، تو هم كه متهم به سياه‌نمايي مي‌شوي آخرش. بي‌خيال! شايد نان در ريش مصنوعي است! فقط بگو حالا قصه عدد بزرگ كه مي‌گويي چيست؟ مثلاً هزار تومان مي‌شود؟

ابوي مي‌گويد: بر اساس قانون در سال 92 بايد 5 درصد از منابع صندوق توسعه ملي در اختيار شركت‌هاي هواپيمايي براي خريد ناوگان قرار بگيرد و هواپيما بخريم اما كو؟

مي‌گويم: نگرفتم ماجراي اين عدد بزرگ چيست؟ همين است كه مي‌گويي؟

ابوي مي‌گويد: يك خبرنگار از علي‌محمد نوريان، قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در امور هوانوردي و هواشناسي مي‌پرسد كه 5 درصد از منابع صندوق توسعه ملي چه رقمي مي‌شود و او مي‌گويد: اين عدد بسيار بزرگ است.

مي‌گويم: خب تازه يك ماه است آمده سر كار. مملكت هم كه دچار ركود و تورم بوده، زياد نمي‌شود به او خرده گرفت.

مي‌گويد: 1. 5 ميليارد دلار است. شوخي كه نيست. او نمي‌داند بيايد از من بپرسد. آن وقت مي‌روند ريش و كلاه گيس وارد مي‌كنند!

مي‌گويم: مشكل چه بوده كه هواپيما نمي‌خرند. پولش كه هست؟

ابوي مي‌گويد: صندوق توسعه ملي پول را مي‌دهد به بانك مثلاً ملت و بعد بانك به ايرلاين براي خريد هواپيما مي‌گويد تضمين ساختمان و املاك بياوريد تا پولتان را بدهيم. آنها هم كه ندارند، پس بانك با پولي كه گرفته و نداده حال مي‌كند در حد تيم ملي!

مي‌گويم: چاره‌اي ندارد؟ اينكه بد است. آن وقت باز مي‌روند گل مصنوعي و مژه و ابرو مي‌خرند كه؟

مي‌گويد: چاره‌اش اين است كه به جاي ساختمان، هواپيما بياورند براي ضمانت بدهند به بانك.

مي‌گويم: بنازم به فكرت ابوي. خب پيشنهاد بده.

مي‌گويد: فكر نوريان است نه من!

مي‌گويم: پس حل است مشكل ديگر كجاست؟

مي‌گويد: اولا به قول خودت نوريان تازه يك ماه است كه آمده و تا بفهمد عدد بزرگ چيست بايد چند تاي ديگر از هواپيما از رده خارج شود و چند كلاه‌گيس ديگر بر سرهاي كچل گذاشته شود كه به عمر من و تو قد نمي‌دهد. بعدش هم تا هواپيما را نخرند كه نمي‌توانند آن را بياورند بانك!

چهارشنبه، 4 دی ماه 1392، 4:52 صبح برابر با 2013-12-25 ساعت 00:12
خبر بعدی : تلاش القاعده برای ترور «حاج قاسم»
خبر قبلی : شکار غیر مجاز 2 خرس جفت در دیواندره


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -