ادامه نیش و کنایه های رفسنجانی به خامنه ای

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تريبونهاي بلندگودار در حوزه‌ها، بايد بويژه براي جوانان جاذب و مفيد باشند و سياست‌هاي محدودكننده و تك‌صدايي، نتيجه معكوس خواهد داد، گفت: افكار عمومي بيدار و هوشيار، ديگر تفكر و ادبيات افراطي را نمي‌پذيرد.

به گزارش مهر، آيت‌الله اکبر هاشمي‌رفسنجاني امروز در ديدار دبير كل و اعضاي هيأت دبيران جامعه اسلامي دانشگاهيان گفت: شرايط داخلي و خارجي به سرعت در حال تحول و تغيير است و جهان به سمتي پيش مي‌رود كه اگر از آينده و تحولات آن پيش‌بيني درست و دقيقي نداشته باشيم از قافله جهاني عقب خواهيم ماند، و به تبع آن، فاصله حوزه و دانشگاه نيز بيشتر خواهد شد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات اشاره كرد و گفت: چه بخواهيم چه نخواهيم در عصري كه هر روز در آن، دريچه جديدي از علوم سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي باز مي‌شود و شاهراههاي اطلاعاتي و ارتباطي بسيار زياد و متنوعي خلق مي‌شود نمي‌توان مانع ايجاد كرد بلكه بايد با شناخت دقيق و علمي و تشكيل كميته‌هاي مختلف، موضوعات را مديريت و به آن جهت داد.

وی با تأكيد بر ظرفيت‌هاي ديني وعلمي لازم در حوزه و دانشگاه براي توسعه علوم و فنون گفت: در حد وضعيت موجود، مديريت حوزه‌هاي علميه، پيش نمي‌روند البته طلّاب فاضل و عالمي هستند كه با مسائل و علوم روز آشنا هستند ولي تصميم‌گير نيستند همچنين مديريت دانشگاهها نيز بايد متناسب با شرايط روز جهاني متحول شوند چون در دانشگاهها هم بعضاً موانعي براي استفاده از همه ظرفيت‌هاي دانشجويي وجود دارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني يكي از موانع اصلي وحدت ميان حوزه و دانشگاه را تندروي و افراطي‌گري از هر دو طرف دانست و تأكيد كرد: تريبونهاي بلندگودار در حوزه‌ها، بايد بويژه براي جوانان جاذب و مفيد باشد و سياست‌هاي محدودكننده و تك‌صدايي، نتيجه معكوس خواهد داد. چون جاذبه بايد جاي دافعه را بگيرد.

وی افزود: افكار عمومي بيدار و هوشيار، ديگر تفكر و ادبيات افراطي را نمي‌پذيرد و شكل نمي‌گيرد و چنانچه به اين نوع تفكر در جامعه قانع باشيم نه تنها در جا خواهيم زد بلكه عقب گرد خواهيم داشت.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: نبايد از طرح بحث‌هاي جدّي در جامعه ترسيد و بايد فضا براي طرح افكار و حرفهاي مختلف براساس آيه شريفه: فبشر عبادي الذين يستمعون القول و يتبعون احسنه، باز باشد.

وی افزود: با اينكه منطقي بهتر از منطق اهل بيت(ع) در جهان وجود ندارد ولي در حال حاضر به رغم وجود حدود 20 كانال تلويزيوني در كشور چون مباحث يكجانبه مطرح مي‌شود مخاطبان زيادي را جذب نمي‌كند.

وی افزود: فحاشي، توهين و اهانت و هياهو، هيچگاه پاسخ تفكر و استدلال نبوده و نخواهد بود.

سه شنبه، 3 دی ماه 1392، 5:21 بعدازظهر برابر با 2013-12-24 ساعت 16:12
خبر بعدی : افزايش چهار برابری سکته قلبی به دلیل آلودگی هوا
خبر قبلی : حضور شريعتمداری در دانشگاه تهران و اعتراض


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -