اعتراف به عقب نشینی خفت بار در مذاکرات ژنو

دیگربان: فریدون عباسی٬ رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تفاهم‌نامه ژنو را «عقب‌نشینی منفعلانه» دانسته و گفته جمهوری اسلامی در گام بعدی مذاکرات دیگر امتیازی برای واگذاری ندارد.

آقای عباسی این مطلب را در گفتگویی که روز سه‌شنبه (سوم دی) از وی در سایت محافظه‌کار «فرهنگ‌نیوز» منتشر شده٬ بیان کرده است.

وی گفته براساس تفاهم‌نامه ژنو٬ نیروگاه اراک تعطیل٬ غنی‌سازی ۲۰ درصد متوقف و افزایش ماشین‌های سانتریفیوژ ممنوع شده که با این اوصاف «گام بعدی ما باید تعطیلی غنی‌سازی پنج در صد باشد.»

ٰرئیس سابق سازمان انرژی اتمی اضافه کرده نباید بعد از دادن این همه امتیار «قهرمان‌سازی» کرد٬ چرا که «قهرمان کسی است که امتیاز ندهد و از حریف قدرتمند امتیاز بگیرد.»

وی به صراحت گفته «به نظر من {تیم ایرانی} در این مذاکرات منفعلانه عقب‌نشینی کرده‌اند، در صورتی که گروه مذاکره‌کننده قبلی ما منفعلانه برخورد نمی‌کرد.»

عباسی در بخش دیگری از این گفتگو اعلام کرده که به این تفاهم‌نامه خوش‌بین نیست و معتقد است غرب تا «تعطیلی کامل» برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی فشار‌ها علیه ایران را ادامه خواهد داد.

بسیاری از محافظه‌کاران تندرو و مسئولان سابق دولتی٬ تفاهم‌نامه ژنو را مصداق بارز عقب‌نشینی جمهوری اسلامی در برابر غرب ارزیابی کرده و آن را به نوشیدن «جام زهر» تشبیه کرده‌اند.

سه شنبه، 3 دی ماه 1392 برابر با 2013-12-24 ساعت 16:12
خبر بعدی : تجمع خانواده‌های اهل سنت در مقابل بیت خامنه‌ای
خبر قبلی : وضعیت سوخت خودروها بحرانی است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -