همکاری رژیم اسلامی و انستیتو ماکسیم گورکی روسیه

همزمان با هشتادمین سال تاسیس انستیتو ادبیات ماکسیم گورکی مسکو ، تفاهمنامه همکاری های این انستیتو با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه امضاء شد.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام روز سه شنبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این تفاهم نامه در محل این انستیتو با حضور ˈتارا سوفˈ رییس انستیتو ادبیات ماکسیم گورکی و ˈسید حسین طباطباییˈ سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در روسیه امضا شد.

طباطبایی سرپرست رایزینی فرهنگی اران در روسیه با موثر و ثمربخش خواندن همکاری های انستیتو گورکی با نهادهای علمی ، ادبی و فرهنگی کشورمان، امضای این تفاهم نامه را نقطه عطفی در گسترش تعاملات ادبی ایران و روسیه دانست.

ˈتارا سوفˈ نیز با مهم و ارزشمند دانستن همکاری های انستیتو ماکسیم گورکی با رایزنی فرهنگی کشورمان، ادبیات کلاسیک و معاصر ایران را یکی از سرچشمه های آشنایی با معارف و فرهنگ غنی مشرق زمین خواند و اظهار امیدواری کرد که با گسترش همکاری های دوجانبه رایزنی و انستیتو ، شاهد تلالو بیش از پیش ادبیات ایران در روسیه باشیم.

مفاد این تفاهم نامه عبارت است از:

- سازماندهی و برگزاری مراسم و برنامه های فرهنگی - علمی با شرکت رایزنی فرهنگی ایران و دانشجویان، پژوهشگران دوره دکترا و نیز اساتید انستیتو ادبیات.

- سازماندهی تبادل بین المللی هیات های نویسندگان جوان با هدف برقراری و توسعه ارتباطات هنری و نیز آشنایی با تاریخ، سنت و فرهنگ روسیه و ایران.

- نشر مشترک مجموعه آثار هنری، علمی و مقاله نویسی.

- فراهم کردن مقدمات برای افتتاح مرکز زبان و فرهنگ ایران در انستیتو ادبیات آ.م. گورکی.

انستیتو ادبیات ماکسیم گورکی که هشتادمین سال تاسیس خود را به تازگی جشن گرفته است یکی از معتبرترین نهادهای پرورش نویسندگان، شاعران، روزنامه نگاران و منتقدان ادبی در روسیه بوده و شمار زیادی از شعرا و نویسندگان روسیه و شوروی سابق ، به نحوی با آن مرتبط بوده اند .

سه شنبه، 3 دی ماه 1392 برابر با 2013-12-24 ساعت 10:12
خبر بعدی : ایران اسلامی؛ زنم موهایش را رنگ می‌کرد، کشتمش
خبر قبلی : کره شمالی در پی راه اندازی مجدد برنامه هسته ای


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -