دختران شجاع روسی بساط پوتین را بهم ریختند

اعضای گروه پوسی رایوت: آزادی ما نمایش دولتی قبل از بازیهای المپیک زمستانی است

یکی از اعضای گروه موسیقی "پوسی رایوت" روسیه که پس از عفو پوتین از زندان آزاد شد، بلافاصله پس از خروج از زندان اظهارات تندی علیه وی بیان کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، ماریا آلیوخینا عضو آزاد شده این گروه گفت: من آماده بودم عفو رئیس جمهور را رد کنم اما ظاهرا مسئولان زندان دستور گرفته بودند و به همین علت مرا آزاد کردند. اکنون به دیدار مدافعان حقوق بشر می روم و وضع بسیار فجیع زندانها را بازگو می کنم. من متعهد می شوم از حقوق بشر دفاع کنم. اکنون دیگر از هیچ کس نمی ترسم.

ماریا آلیوخینا در مصاحبه ای تلفنی با یکی از شبکه های تلویزیونی نیز گفت قانون عفو زندانیان سیاسی توهینی بزرگ و نوعی تبلیغات برای پوتین است. وی می کوشد با این اقدام وجهه دولتش را بهبود بخشد و این شرم آور است.

عضو آزادشده گروه موسیقی "پوسی رایوت گفت، مسئولان زندان حتی به او مهلت ندادند با هم سلولی های خود خداحافظی کند.

همچنین امروز دومین عضو این گروه موسیقی در منطقه سیبری آزاد شد. او پس از آزادی از زندان در حضور خبرنگاران حاضر در برابر زندان فریاد زد: روسیه بدون پوتین.


آزادی ما تبلیغات دولتی است

گزارش یورونیوز: همزمان با عفو گروهی از زندانیان از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، هر دو عضو زندانی گروه موسیقی پوسی رایوت، روز دوشنبه آزاد شدند.

آزادی این دو نفر در حالی صورت گرفت که ماه مارس سال ۲۰۱۴ میلادی دوران محکومیت هر دوی آنها به پایان می رسید.

نادیژدا تولوکونیکووا، پس از آزادی، اظهار داشت که این اقدام دولت تغییری در عقایدش ایجاد نمی کند و راهی را که قبلا در پیش گرفته بود، ادامه خواهد داد.

وی گفت: “این فقط نمایشی قبل از بازیهای المپیک است. دولت با این کار می خواهند مانع بایکوت روسیه از سوی کشورهای اروپایی شوند. پس بهتر است کسانی را به یاد آوریم که زیاد درباره آنهاصحبتی نمی شود و یا حتی فراموش شده اند و همچنان در زندان به سر می برند.”

ماریا آلیوخینا، دیگر عضو این گروه موسیقی نیز پس از آزادی در جمع خبرنگاران گفت که این اقدام دولت صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و ترجیح می داده تا پایان زمان حکمش در زندان بماند.

وی درباره آینده فعالیتهای خود گفت: “من به کار غیر دولتی و در جهت دفاع از حقوق بشر فکر می کنم که ساختاری سازمان یافته داشته باشد اما روش کار همین خواهد بود که ما استفاده کردیم.”

اعضای گروه پوسی رایوت در ماه فوریه سال ۲۰۱۲ میلادی و پس از اجرای موسیقی اعتراضی علیه ولادیمیر پوتین در کلیسای جامع مسکو، دستگیر و به جرم “اوباشگری و توهین به مقدسات” زندانی شدند.

یکی از اعضای این گروه سه نفره سال گذشته و پس از تقاضای تجدید نظر آزاد شده بود.

دوشنبه، 2 دی ماه 1392 برابر با 2013-12-23 ساعت 15:12
خبر بعدی : خالکوبی 'دمت گرم' فوتبالیستهای ایرانی+عکس
خبر قبلی : خودسوزی یک پناهجوی ایرانی در یونان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -