«آی‌فون» از دیوار چین هم عبور كرد

بهارنیوز: شرکت اپل با شرکت موبایل چین قرادادی را برای فروش گوشی‌های معروف آی‌فون در این کشور امضا کرده است. شرکت موبایل چین (موبایل چاینا) با ۷۶۰ میلیون مشترک از این نظر بزرگترین شرکت خدمات موبایل دنیا بشمار می‌رود.

به گزارش بي بي سي، اپل همچنین سومین شرکتی است که مجوز راه اندازی اولین سیستم 4G را در چین بدست آورده است. شرکت آمریکایی اپل با اینکه بدنبال توسعه بفروش خود در چین، بزرگترین بازار اسمارت‌فون در دنیا، بوده اما تاکنون نتوانسته بود حضور چشمگیری در آن داشته باشد اما با این قرارداد اپل امیدوار است از سد بازار چین عبور کرده باشد، همانطور که تیم کوک مدیر اجرایی اپل در بیانیه این شرکت گفته "چین بازار بسیار مهمی برای اپل است .همکاری با شرکت موبایل چین به ما فرصت می‌دهد آی‌فون را به مشتریان بزرگترین شبکه موبایل دنیا عرضه کنیم."

کوک اوایل سال جاری میلادی پیش‌بینی کرده بود چین جای آمریکای شمالی را بعنوان بزرگترین منبع درامد اپل بگیرد. انتظار می‌رود این قرارداد سهم اپل را از بازار موبایل چین افزایش دهد، بازاری که با وجود ۱.۲ میلیارد کاربر اسمارت‌فون، دیگر چندان علاقه‌ای به آی‌فون نشان نمی‌دهد و فروش مرتب رو به کاهش است. بازار اکنون در قبضه سامسونگ، لنووو، کول‌پد و چند شرکت چینی است که اسمارت‌فون‌های خود را با قیمتی به مراتب کمتر در اختیار مشتریان قرار اپل در نه ماه اول سال ۲۰۱۳، بیش از ۱۰۲ میلیون آی‌فون در دنیا فروخته است
می‌دهند.

در کشورهای غربی شرکت‌های موبایل برای مشترکان تخفیف‌هایی برای گوشی در نظر می گیرند و مشتری لازم نیست تمام پول تلفن را در ابتدای قرارداد خود بپردازد، اما در کشورهای در حال توسعه مشترک در ابتدا باید پول گوشی را یک جا بپردازد.

با توجه به گرانی آی‌فون در مقایسه یا دیگر محصولات، این تلفن خارج از قدرت خرید بسیاری از چینی ها بوده است. گرانی آی‌فون همواره یکی از نقاط ضعف آن بشمار رفته و از رو اپل اوایل سال جاری میلادی مدل ارزانتر ۵c را وارد بازار کرد. تحلیلگران معتقدند اپل می‌خواهد با این قرارداد و عرضه گوشی‌های ارزانتر، در بازار چین توان رقابت پیدا کند.

البته اپل هنوز اعلام نکرده آی‌فون‌های 5s و 5c برای مشترکان شرکت موبایل چین چقدر آب می‌خورد. با این حال کارشناسان می‌گویند این قرارداد تاثیری عظیم بر فروش آی‌فون خواهد داشت و اپل در سال آینده می‌تواند تا ۲۴ میلیون گوشی به مشترکان شرکت موبایل چین بفروشد. در حالیکه شرکت موبایل چین تاکنون نتوانسته بود آی‌فون به مشترکان خود عرضه کند چون این گوشی با سیستم 3G این شرکت سازگار نبود.

مانوج منون مدیر شرکت مشاوره فراست و جانسون گفت: این قرارداد ده درصد دارندگان موبایل را در دنیا در دسترس اپل قرار می‌دهد و این فرصت فوق العاده‌ای را برای رشد در اختیار این شرکت می‌گذارد اما اپل برای اینکه از تمام طرفیت‌های این قرارداد استفاده کند باید گوشی‌های ارزانتری را به مشتریان عرضه کند.

دوشنبه، 2 دی ماه 1392 برابر با 2013-12-23 ساعت 13:12
خبر بعدی : الاهرام : دوره اردوغان رو به پايان است
خبر قبلی : کره شمالی؛ ذغال سنگ سر شوهرعمه را به باد داد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -