90 درصد قاچاق از مبادی رسمی است

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: 90 درصد قاچاق در کشور از مبادی رسمی انجام می‌شود که ما خواستار بررسی و تحلیل این وضعیت در کمیسیون اصل 90 هستیم.

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: موضوعی که در هفته‌های گذشته در دستور کار کمیسیون اصل 90 قرار گرفته و با حضور مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد رصد و توجه قرار گرفته بحث آسیب‌های قاچاق در مناسبات اقتصادی است که به جد مشکلات و معضلات ما را افزون‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا در مبادی مختلف به ویژه مرزهای کشورمان گاه به راحتی انجام می‌شود و در این راه خود دشمنان سعی می‌کنند تا به قاچاقچیان کمک کرده و کالای خاصی را وارد کشورمان کنند تا تولید داخلی تضعیف و تعطیل شده و سپس با قطع این کالا به بحران‌آفرینی در داخل کشور کمک کنند.

افضلی‌فرد در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های استکبار جهانی در توسعه و ترویج قاچاق در داخل کشور بحران‌‌آفرینی‌های مقطعی با کمبود کالاهای خاص است که خود آنها زمانی این کالاها را به شکل فراوان وارد کشور کرده و به یکباره به محدودیت در این زمینه روی می‌آورند تا بازار داخلی ما را متشنج و بحرانی کرده و مردم را به تنگنا بیندازند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر به ماهیت اصلی قاچاق کالا و ارز توجه کنیم در این رویه نامناسب حیله‌ها و مکرهایی از سوی نظام‌های اقتصادی غرب نهفته است که می‌خواهند به هر نحوه ممکن بازار را در اختیار گرفته و ثبات یا نابسامانی آن را به دست بگیرند.

وی عنوان کرد: ‌در بودجه سال آینده تلاش مجلس و دولت بر این است تا نرخ ارز به یک شرایط ثبات و حتی رقم خاص و تک نرخی برسد تا جلوی بسیاری از نوسانات گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس یادآور شد: با توجه به اینکه 18 دستگاه در این زمینه درگیر هستند و 90 درصد قاچاق نیز از مبادی اصلی انجام می‌شود، قرار شد با هرگونه تبانی و برخی اقداماتی که بوی سوءاستفاده می‌دهد، برخورد شده و جلوی هرگونه قاچاق کالا از مبادی رسمی گرفته شود.

افضلی‌فرد گفت: استان اردبیل نیز از مناطق مرزی به شمار می‌رود که بخشی از قاچاق کالا از این استان صورت می‌گیرد که قرار شد دستگاه‌های ذیربط رویکردها و برنامه‌ریزی‌های خود را در رفع این چالش جدی جمع‌بندی کرده و ارائه کنند تا به سرعت شاهد تقلیل قاچاق و نگرانی‌های ناشی از آن باشیم.

وی پرونده دیگر این کمیسیون را پرونده‌های متعدد در مورد تصرف غیرمجاز اراضی، زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرهای مختلف کشور به ویژه شمال تهران اعلام کرد و افزود: در این زمینه قرار شده دستگاه‌های ذی‌ربط و در قدم اول دستگاه‌های دولتی جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند و خود از تصرف غیرقانونی دست بردارند.

پرونده تبانی و فساد در فوتبال همچنان پیگیری می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد پرونده فساد و تبانی در فوتبال تصریح کرد: ما به دو دلیل این پرونده را در کمال آرامش پیگیری می‌کنیم و از رسانه‌ای کردن آن پرهیز داریم چرا که معتقدیم برخی از افراد به دلیل رسانه‌ای شدن این مباحث نمی‌توانند حرف دل خود را بزنند.

افضلی‌فرد متذکر شد: ما تاکنون از اشخاص مختلف، مربیان، بازیکنان، مدیران و مسئولان دو باشگاه استقلال، پیروزی و اصحاب رسانه در این زمینه جلساتی را برگزار کرده و دیدگاه‌های آنها را شنیده و اظهاراتشان را مستند کردیم تا بتوانیم به صورت ریشه‌ای و عمیق با این موضوع برخورد کنیم.

این مسئول در پایان اذعان داشت: همچنان پرونده فساد و تبانی در فوتبال ایران مفتوح است و ما بعد از جمع‌بندی نهایی نتیجه را به مراجع و نهادهای ذیربط ارجاع می‌دهیم تا برخورد با افراد خاطی صورت بگیرد.

دوشنبه، 2 دی ماه 1392 برابر با 2013-12-23 ساعت 03:12
خبر بعدی : دشمن اعتقادات نسل جوان را نشانه رفته
خبر قبلی : قیمت بنزین 1000 تا 1200 تومان خواهد شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -