بیمارستان قادر به پرداخت حقوق پزشکان نیست

قدس ویژه خراسان - یکی از انتقادهای ساکنان شهرستان مه ولات خراسان رضوی این است که هرچند بیمارستانی شیک و مرتب و همراه با تجهیزات در سال 91 در این شهرستان افتتاح شده، ...
اما نبود پزشک متخصص و یا حضور نداشتن دایم آنان باعث شده خدمات دهی در این بیمارستان در حد بهداری باقی بماند و البته مردم برای کارهای درمانی همچنان به شهرهای همجوار مراجعه کنند.
فرماندار مه ولات در خصوص این گلایه مردم گفت: مردم راست می گویند و حق با آنهاست. بیمارستانی مجهز و شیک توسط دولت در سال گذشته ایجاد شد، اما پزشک متخصص ندارد، برای رفع این مشکل بارها با دانشگاه علوم پزشکی مشهد مکاتبه شده است.
حاجی عرب با اشاره به ضرورت فعال شدن مجمع خیرین سلامت در شهرستان مه ولات اضافه کرد: اگر این مجمع فعال شود و افراد خیر برای کمک به بیماران نیازمندی که قادر به تأمین هزینه‌های درمان نیستند ورود یابند، می توان از محل کمکهای این خیرین پزشک متخصص را با کمکهای مالی به شهرستان آورد، چرا که تعداد پزشکان متخصص کم است و همین تعداد هم ترجیح می دهند، در شهرستان‌های مرکزی و پردرآمد کار کنند.
وی ادامه داد: اگر بتوان حقوقی را که دانشگاه علوم پزشکی برای پزشکان متخصص مقرر کرده است، از طریق مجمع خیرین سلامت و کمک خیرین پرداخت کرد، مشکل رفع می شود، چراکه شهرستان با توجه به درآمد بیمارستان قادر به پرداخت این حقوق نیست.
وی با اشاره به کمک 250 میلیون تومانی خیری به نام محمدزاده برای راه اندازی بخش دیالیزبیمارستان، اظهار داشت:خیر دیگری به نام حسین پور نیز پرداخت ماهانه 100 هزار تومان به عنوان هزینه درمان 10 بیمار دیالیزی را متقبل شده است، لذا می توان از کمک خیرین در راستای جلب و جذب پزشکان متخصص نیز استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد:البته از 2 هفته گذشته چند پزشک متخصص داخلی در بیمارستان مه و لات تمام وقت مستقر هستند؛ ضمن اینکه متخصص اطفال نیز حضور دارد.

*غیر فعال بودن اتاق عمل!
وی با اشاره به غیرفعال بودن اتاق عمل تصریح کرد:فعال شدن اتاق عمل نیازمند حضور پزشک، نیروی متخصص بیهوشی و جراح می باشد.
وی با تأکید بر اینکه نیاز شهرستان در حد لازم تامین نشده است، گفت: شهرستان با کمبود پزشک عمومی نیز مواجه است، البته سایر شهرستانها نیز با این مشکل مواجهند چرا که با اجرای طرح پزشک خانواده بسیاری از پزشکان عمومی به شهرهای بزرگ رفتند و تعدادی نیز ادامه تحصیل دادند.

*غیربومی بودن مدیران مه ولات
وی در این باره که گلایه دیگر مردم مه ولات غیر بومی بودن اکثر مدیران و عدم حضور دایمی آنان در شهرستان است، گفت: این یک ادعایی است که مطرح می باشد. مدیران اصلی شهرستان بومی هستند. باید دانست همه ایران، سرای من است و اگر قرار بر توسعه است، باید افراد متخصص را از هر جایی به شهرستان کشاند. ضمن اینکه مدیران دستگاههای اجرایی مه و لات در ساعت اداری حضور دایمی دارند و هر وقت شهرستان نیاز داشته پای کار بودند.
وی د رباره وضعیت امکانات ورزشــی در مه ولات نیز یادآور شد: استخر آب گرم و سرد، سونا و جکوزی و سالن ورزشی ویژه آقایان و بانوان به عنوان مصوبات سفر احداث شد و به بهره برداری رسید. سرانه ورزشی مه ولات از میانگین استان بیشتر است. با تلاشهای دولت نهم و د هم سرانه سالنهای سرپوشیده مه ولات 132 سانتیمتر شده است، در حالیکه میانگین استان 97 سانتیمتر می باشد.
وی از سالن کشتی، گودباستانی و سالن‌های سرپوشیده در روستاها به عنوان پروژه‌های ورزشی در دست احداث یاد کرد و گفت: با اتمام این پروژه‌ها سرانه ورزشی شهرستان از دو متر هم بیشتر می شود.

*کمبود مجتمع فرهنگی
فرماندار مه ولات یکی از کمبودهای شهرستان را مجتمع فرهنگی دانست و تصریح کرد: با اینکه مطالعات کار انجام و زمین نیز تعیین شده، اما به خاطر کمبود اعتبارات فرهنگی، هنوز اجرایی نشده است.
نماینده عالی دولت در مه ولات ادامه داد: اداره کل تربیت بدنی و ارشاد استان نیروی لازم در شهرستان مه و لات ندارند به طوری که رئیس اداره تربیت بدنی در مه و لات مأمور به خدمت از آموزش و پرورش است؛ بارها این مسأله به اداره کل در استان منتقل شده است، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

*مشکل آب فیض آباد
حاجی عرب، یکی از درخواست‌های مردم شهر فیض آباد را رفع سنگینی آب شهر دانست و اظهار داشت: استفاده از آب دشت ازغند و انتقال آن به فیض آباد از درخواست‌های مردم است که در این زمینه اقدامهایی مانند حفرسه حلقه چاه عمیق و ساخت مخزن انجام شده است. فاصله بین فیض آباد تا چاه‌های حفر شده 22 کیلومتر است که برای 7 کیلومتر آن با اختصاص اعتبار کارشده است و عملیات اجرایی 15 کیلومتر باقیمانده بزودی آغاز می‌شود.
به گفته وی گازرسانی به روستاهای فاقدگاز نیز از دیگر درخواست‌های مردم مه ولات است که انتظار می‌رود، پاسخگویی به آن مورد توجه مسؤولان شرکت گاز قرار گیرد.

یکشنبه، 1 دی ماه 1392، 8:10 بعدازظهر برابر با 2013-12-22 ساعت 04:12
خبر بعدی : چرا به ایران می‌روید آنجا که امن نیست؟
خبر قبلی : مرتضوی: احمدی‌نژاد گفت نگران نباش، من هستم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -