قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه محور شرارت

محمدجواد لاریجانی٬ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی در واکنش به قطعنامه ها و درخواستهای مربوط به رعایت حقوق بشر در ایران گفته، دارند برای ما پرونده ‌سازی می ‌کنند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصويب قطعنامه ای نقض فاحش و سيستماتيک حقوق بشر در کشورهای ايران، سوریه و کره شمالی را محکوم کرد.

در قطعنامه مربوط به ایران که شصتمين قطعنامه محکوميت حکومت اسلامی است، مجمع عمومی روند فزاينده اعدامها، شکنجه و مجازاتهای غيرانسانی به ويژه اعدام نوجوانان و اعدامهای گروهی مخفيانه را محکوم کرده است.

این قطعنامه با 86 رای موافق به تصويب رسيد. آمریکا، کانادا، استرالیا، ژاپن، نروژ و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این قطعنامه رای موافق دادند.

خبرگزاری رويتر در گزارشی در این باره نوشت، قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل فشار بين المللی بر رژيم تهران را افزايش می دهد و باعث انزوای هرچه بيشتر آن در جهان می شود.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین از نقض گسترده حقوق بشر در سوریه ابراز نگرانی کرد.

این مجمع حکومت سوریه و شبه ‌نظامیان مرتبط با رژیم بشار اسد را به دلیل دوام نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر به شدت محکوم کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین در قطعنامه‌ دیگری که به اتفاق آرا به تصویب رسید٬ نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر تدوام نقض سیستماتیک و گسترده حقوق شهروندی٬ سیاسی٬ اقتصادی٬ اجتماعی و فرهنگی در کره شمالی به شدت ابراز نگرانی کرد.


جواد لاریجانی: برای ما پرونده‌ سازی می ‌کنند

محمدجواد لاریجانی٬ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه رژیم اسلامی گفته گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران برای جمهوری اسلامی پرونده‌سازی می ‌کند.

به گزارش دیگربان به نقل از نسیم‌آنلاین٬ لاریجانی این اظهارات را در دیدار با تاریا گرونبرگ، رئیس هیات پارلمان اروپا که به ایران سفر کرده٬ بیان کرده است.

لاریجانی گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران را فاقد وجاهت اخلاقی، فنی و قانونی برای این کار عنوان کرده و گفته احمد شهید بی‌طرف نیست و با تروریست‌ها در ارتباط است.

وی همچنین مدعی شده احمد شهید در برخی امور فتوا هم صادر کرده و مثلا می‌گوید اگر کسی خواست با همجنس خودش هم ازدواج کند اشکالی ندارد.

مقام‌های جمهوری اسلامی از گزارش‌های احمد شهید درباره وضعیت حقوق بشر در ایران به شدت خشمگین هستند و محتوای بسیاری از آن‌ها را قبول ندارند.

آن‌ها بار‌ها با درخواست شهید برای سفر به ایران و بررسی عینی و میدانی وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی مخالفت کرده‌اند.

پنجشنبه، 28 آذر ماه 1392 برابر با 2013-12-19 ساعت 06:12
خبر بعدی : به یـاد تمامی کسانی که برای آزادی، جنگیدند
خبر قبلی : کیهان: روحانی تکلیف حصر را قبلا روشن کرده


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -