تایید حکم ۵ سال حبس برای ۲ شهروند مهابادی

حکم ۵ سال حبس تعزیری برای ۲ شهروند کرد اهل مهاباد از سوی دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی تایید شد.

بنا به گزارش آژانس خبری موکریان از ارومیه، شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی امروز چهارشنبه ۲۷ آذرماه ۱۳۹۲ حکم ۵ سال حبس تعزیری برای “فاروق سامانی و رسول خضرمروت”، دو شهروند مهابادی را عینا تایید کرد.

خبرنگار موکریان گزارش داد؛ حکم ۵ سال زندان برای این دو “سامانی و خضرمروت” از سوی تجدید نظر استان در شرایطی تایید شده که این حکم ماه گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد توسط قاضی جوادی کیا برای اتهام اجتماع و تبانی از طریق فعالیت علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام و همچنین ارتباط با احزاب مخالف صادر شده بود.

بر پایه همین گزارش این دو در اوایل اسفندماه سال گذشته به طور جداگانه توسط نیروهای اطلاعاتی در مهاباد بازداشت و هرکدام پس از چند ماه بلاتکلیفی در بازداشتگاه های اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه به زندان مرکزی مهاباد منتقل شدند.

لازم به ذکر است رسول خضر مروت پیشتر نیز در مرداد ماه سال ۱۳۸۷ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به سه سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده بود. همچنین در اواخر مهرماه سال جاری فرزاد سامانی که به همراه برادرش فاروق سامانی بازداشت شده بود از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

فاروق سامانی و رسول خضر مروت هم اکنون به همراه شماری از فعالان سیاسی و مدنی کرد از جمله دو روزنامه نگار خسرو و مسعود کردپور در بند سیاسی زندان مرکزی مهاباد نگهداری می شوند.

پنجشنبه، 28 آذر ماه 1392 برابر با 2013-12-19 ساعت 05:12
خبر بعدی : اعدام جمعی از محکومین قصاص در زندان ارومیه
خبر قبلی : اعتراض دادستان به حکم برائت یک فعال مدنی کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -