مصرف گاز ایران به اندازه کل مصرف بخش صنعت اروپاست

رییس پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرد مصرف گاز ایران به اندازه کل مصرف گاز در بخش صنعت تمامی کشورهای اروپایی است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضاکاتوزیان رییس پژوهشگاه صنعت نفت در سمینار بررسی و بگارگیری تکنولوژی های نوین در تجهیزات فرآیندهای عملیاتی پالایشگاهها و تاسیسات تقویت فشار به منظور بهینه سازی مصرف انرژی که صبح امروز سه شنبه 26 آذرماه در پژوهشگاه صنعت نفت در حال برگزای است با بیان مطلب فوق افزود : براساس مطالعاتی که در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی انجام شده اگر با همین شدت نرخ مصرف انرژی به پیش برویم درافق 1404 روزانه 2.5میلیارد مترمکعب گاز در کشور مصرف خواهد شد.

وی در مورد اهمیت بهینه سازی انرژی درکشورتوضیح داد گفت : ایران به لحاظ مصرف انرژی در زمره کشورهای پرمصرف قرار دارد و اتخاذ راهکارهای کاربردی و موثر برای کاهش مصرف انرژی از ضرورت ها است و باید اقدامات اصلاحی در این زمینه انجام شود.

کاتوزیان قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی در مورد بهینه سازی مصرف انرژی را مود اشاره قرار داد و گفت : خوشبختانه قوانین بسیار کاربردی در این زمینه به تصویب رسیده است اما با وجود تصویب آیین نامه ها،اجرای آن هنوز ابلاغ نشده است. به عقیده من اگر این قانون ابلاع شود شاهد کاهش حجم عظیمی از مصرف انرژی در کشورخواهیم بود و امیدواریم دولت یازدهم در این زمینه اقدامات لازم را در جهت ابلاغ آیین نامه های موجود انجام دهد.

براساس گزارش شرکت ملی نفت ایران، وی با اشاره به اینکه دلایل عدم بهینه سازی مصرف انرژی در کشورواقعی نبودن قیمت حامل های انرژی وعدم بهره گیری از فناوری های جدیداست افزود : با استفاده از تکنولوژی های جدید در حوزه مصرف انرژی از جمله بازیافت انرژی حرارتی و بهره گیری از توربین های انبساطی می توان راندمان خوبی را برای تولید انرژی الکتریکی ایجاد کرد.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت همکاری وزارتخانه های مختلف در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی و بومی سازی فناوری های نوین را خواستار شد و تاکید کرد : امیدواریم با برداشتن گام های موثردر آینده ای نزدیک شاهد تامین،صدور و فروش انرژی به سایر کشورهای جهان باشیم.

سه شنبه، 26 آذر ماه 1392 برابر با 2013-12-17 ساعت 12:12
خبر بعدی : توافقنامه هماهنگی فرکانسی جمهوری اسلامی و روسیه
خبر قبلی : ۷۵ درصد قتل ها بدون برنامه ريزی قبلی انجام می شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -