واکنش سرکرده سپاه به سخنان ظریف و جان کری

سرکرده سپاه پاسداران گفت: ظریف را دیپلمات مجرّبی می‌دانیم ولی او در حوزه دفاعی تخصصی ندارد و گفته‌هایش در دانشگاه تهران درباره مقایسه توان نظامی ایران و آمریکا درست نبود.

پاسدار جعفری همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر غرب از سپاه بخواهد برد موشک‌هایش را کاهش دهد، آیا این را قبول می‌کنید؟ پاسخ داد: هیچ‌وقت این کار را نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه "موشک‌های ما به اسرائیل می‌رسد"، گفت: هم‌اکنون نیز توان افزایش برد موشک‌‌ها را داریم اما فعلا به‌دستور مقام معظم رهبری، برد موشک‌هایمان را به 2 هزار کیلومتر محدود کردیم.

موشک‌های سپاه توانمندی رسیدن به اسرائیل را دارد / دشمن از توانمندی‌های ما در جهان وحشت دارد

به گزارش تسنیم، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در پرسش و پاسخ دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) و در پاسخ به سؤالی مبنی بر "اخیراً یک مقام سیاسی (ظریف) گفته آمریکا با یک بمب می‌تواند جمهوری اسلامی را نابود کند؛ دیدگاه شما دراین‌باره چیست؟" گفت: اصلاً این‌گونه نیست. ایشان تخصصی در بحث‌های نظامی ندارند و اظهار نظر کرده‌اند، هرچند که ما وی را دیپلمات صاحب‌نظر می‌دانیم اما در مسائل نظامی و امنیتی تجربه‌ای نداشته‌اند و به‌هیچ‌وجه این دیدگاه درست نیست.

وی گفت: ممکن است برخی در کشور ما باشند که توانمندی‌های ما را ندانند و یا تخصصی در حوزه‌های دفاعی و امنیتی نداشته باشند و اعلام نظرهایی کنند؛ همان‌طور که اخیراً نیز گفته شد ولی این اعلام نظر حتی برای دشمنان نیز سؤال‌برانگیز است و دشمنان نیز روی این حرف حساب نکرده‌اند.

سرلشکر جعفری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به مذاکرات هسته‌ای و توافقات انجام شده آیا ممکن است دشمنی میان نظام اسلامی و‌ آمریکا از بین برود و روابطی بین این دو کشور برقرار شود، افزود: تهدیدهای نظامی آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران خوش‌خیالی و خیال خام است.

وی افزود: انقلاب اسلامی از اساس با نظام سلطه و استکباری مخالف است و شعار و اصول انقلاب تا زمانی که پابرجا باشد، با مواضع دشمن استکبار و نظام سلطه ناسازگاری دارد مگر آنکه ماهیت استکباری آمریکا عوض شود و اگر در این صورت آدم شود و رفتار خود را درست کند، می‌توان گفت ما جنگی با هم نداریم.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: به‌نظر من تهدیدهای نظام سلطه برداشته نمی‌شود، البته ممکن است تحریم‌هایی که در رابطه با موضوع هسته‌ای صورت گرفته، کاهش یابد اما تهدیدهای سیاسی، نظامی و امنیتی هنوز هم وجود دارد. ما در مذاکرات فقط بحث هسته‌ای را دنبال می‌کنیم و هیچ بحث دیگری مطرح نیست، هرچند که اسرائیلی‌ها پیشنهاد داده‌اند ‌موضوعات دیگری کنار مسائل هسته‌ای مطرح شود اما این مقبول نیست.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر "اگر طرف‌های مذاکره کننده هسته‌ای از ایران بخواهند که سپاه پاسداران برد موشکی خود را کاهش دهند، این کار را خواهید کرد؟" گفت: ما به‌دنبال اضافه کردن برد موشک‌های‌مان هستیم و توانایی انجام این کار را هم داریم و شهید تهرانی‌مقدم هم در این راه شهید شدند اما همین الآن هم ما توان افزایش برد موشک‌های‌مان را داریم و موشک‌های ما باید به اسرائیل برسد و موشک‌های ما این توانمندی را دارند.

به گزارش تسنیم، در ادامه برنامه یکی از دانشجویان از سرلشکر جعفری پرسید آیا با اقدامات پدافندی ایران می‌تواند جلوی حمله اتمی دشمنان را بگیرد، که وی در پاسخ گفت: جلوی حمله اتمی را نمی‌توان گرفت ولی آنها از این غلط‌ها نمی‌کنند چراکه توانمندی‌هایی که در ایران و بسیاری از نقاط جهان برای انتقام و پاسخ دادن به هرگونه اقدام نظامی و امنیتی وجود دارد، دشمنان به‌خوبی از آن اطلاع و وحشت دارند و جزو اقدامات بازدارنده است.

وی یکی از راهبردهای سپاه را راهبرد توازن وحشت و خطر برای دشمن برشمرد و گفت: ما تلاش خود را می‌کنیم که دشمن احساس خطر کند و این موضوع برای دشمن به‌خوبی جا افتاده است و دشمن به‌خوبی اطلاع دارد که اگر اقداماتی این‌چنینی انجام دهد، پاسخ‌هایی نه‌فقط در داخل ایران بلکه خارج از ایران علیه آنها صورت می‌گیرد که یک نوع بازدارندگی ایجاد کرده است.


جان کری: قطع حمایت از حزب الله و رژیم سوریه

جعفری در باره حمایت جمهوری اسلامی از رژیم سوریه و حزب الله نیز گفت: آنها این درس و پیام را گرفتند که حزب‌الله که یک نتیجه انقلاب اسلامی در منطقه است، می‌تواند در برابر رژیم صهیونیستی بایستد و دشمنان حساب کار خود را کردند.

وی افزود: به‌هرحال امیدواریم که نظامی که در سوریه مستقر است و همراه با انقلاب اسلامی است، پیروز و سربلند باشد و نقشه دشمنان در خدشه وارد کردن به این کشور با ناکامی مواجه شود و مشاهده می‌کنید که خودشان هم به شکست‌های خودشان اذعان می‌کنند و می‌گویند: حمایت انقلاب اسلامی از سوریه مانع دستیابی ما به اهدافمان شده است.

جعفری گفت: ما هر اقدامی که بتوانیم و لازم باشد، انجام می‌دهیم تا سوریه حفظ شود و با افتخار هم انجام می‌دهیم و اعلام می‌کنیم و سوریه در صف مقاومت است.

این در حالیست که وزیر خارجه آمریکا گفته است، اگر رژیم تهران به حمایت خود از رژیم سوریه و حزب الله ادامه دهد، تحریم ها کاهش نمی یابد.

پنجشنبه، 21 آذر ماه 1392، 1:22 صبح برابر با 2013-12-10 ساعت 23:12
خبر بعدی : جای خالی سهم مردم از "توافق" ژنو در بودجه 93
خبر قبلی : مقابله با تهاجم فرهنگی؛ رهبر آب در هاون می کوبد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -