ابداع دستگاه ضدعفونی کننده وسایل عبادت

به منظور حفظ حرمت مساجد و اماکن متبرکه و جلوگیری از انتقال آلودگی‌های احتمالی در اثر استفاده مکرر از مهر و تسبیح توسط معتکفین و نمازگزاران، دستگاه ضد عفونی کننده وسایل عبادت در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران ساخته شد.

به گزارش ایسنا، دستگاه ضدعفونی کننده وسایل عبادت که توسط دکتر فؤاد فرحانی بغلانی و مهندس محمد بایرامی ساخته شده است، با شماره 80893 در اداره مالکیت فکری به ثبت رسیده و در تاریخ سوم آذرماه امسال نیز با شماره 9205333 موفق به اخذ تاییدیه علمی از سوی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران شده است.

دکتر فرحانی، رئیس پژوهشکده مکانیک سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران درخصوص اهداف ساخت این دستگاه گفت: موضوع اختراع، دستگاهی است برای ضدعفونی کردن وسایل عبادت (مهر نماز و تسبیح) با استفاده از اشعه ماورای بنفش.

وی درخصوص مشخصات فنی این دستگاه گفت: در این طرح، دستگاهی متشکل از چند لامپ UV و سیستم کنترلی برای تنظیم میزان و زمان اشعه‌دهی طراحی شده‌ است که امکان ضدعفونی کردن وسایل عبادی مساجد و اماکن متبرکه را فراهم می‌کند.

وی افزود: تحقیقات نشان داده‌ است که تکثیر میکروارگانیسم‌ها زمانی‌که تحت پرتو فرابنفش (اشعه ماورای بنفش یا UV) قرار می‌گیرند، متوقف می‌شوند. با توجه به این موضوع، امکان طراحی و ساخت دستگاه‌های مولد اشعه ماورای بنفش برای جلوگیری از فعالیت باکتری‌ها میسر شده‌ است.

فرحانی اظهار کرد: در این اختراع، نوآوری‌هایی برای افزایش ایمنی کاربر، کاهش مصرف انرژی، سرعت عمل بالا، افزایش بهداشت فردی و جمعی، استفاده آسان توسط افراد غیرمتخصص و تنظیم دقیق میزان و مدت اشعه‌دهی به‌ کار رفته‌ است.

سه شنبه، 19 آذر ماه 1392 برابر با 2013-12-10 ساعت 12:12
خبر بعدی : برای بعد از رفع تحريم ها چه کرده ايم
خبر قبلی : کره شمالی حکومت ترور را پیش گرفته است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -