کره شمالی حکومت ترور را پیش گرفته است

رئیس‌جمهور کره جنوبی از اقدام کره شمالی در اخراج مرد شماره دو این کشور از عرصه قدرت به شدت انتقاد کرد و از این اقدام به عنوان "حکومت وحشت و ترور" نام برد گفت که این اقدام روابط دو کشور را به شدت تخریب می‌کند، این در حالی است که رسانه‌های کره شمالی در اقدامی هماهنگ به حمایت از این اقدام پرداخته و سعی کردند با ارائه چهره‌ای بد و فاسد از شوهر عمه قدرتمند رهبرشان اخراجش را اقدامی درست و بجا جلوه دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پارک گئون‌ های، رئیس‌جمهوری کره جنوبی امروز در نشست کابینه رهبر جوان کره شمالی را به از سرگیری خشونت‌های شدید برای تحکیم قدرت خودش متهم کرد و گفت: کره شمالی اخیرا حکومت وحشت و ترور را پیشه کرده و با اخراج تعداد زیادی از افراد حاضر در عرصه قدرت سعی در تحکیم قدرت کیم جونگ اون دارد.

وی گفت: از اکنون روابط دو کره بی‌ثبات تر از قبل شده است.در این شرایط فکر می‌کنم که وظیفه مردم و سیاستمداران حفظ امنیت مردم و تقویت رفاه مردم است. اوضاع در شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا به شدت در حال تغییر است و ما نمی‌توانیم سطح حفاظت را در مقابل تهدیدهای کره شمالی کمتر کنیم و در اوضاع سیاسی آن تغییری به وجود آوریم.

این در حالی است که کره شمالی اعلام کرد که جانگ سونگ تائک، شوهر عمه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که زمانی مرد شماره دو این کشور در عرصه قدرت محسوب می‌شد به اتهام فساد و ایجاد یک پایگاه قدرت رقیب از تمام سمت‌ها و پست‌ها کنار گذاشته و تمام عناوینش از وی گرفته شده است.

تلویزیون دولتی کره شمالی تصاویری نشان داد که تائک توسط دو افسر و در حضور اعضای حزب از صندلی پایین آورده شد؛ اقدامی کاملا نادر و بی‌سابقه در قبال فردی که تا پیش از این مرد شماره 2 دولت پیونگ‌یانگ و یکی از نزدیکان رهبر جوان این کشور بود و حال به عنوان فردی عیاش و معتاد به تصویر کشیده شده است.

روزنامه رسمی رودونگ سینمون نوشت که شهروندان کره شمالی از جرایم و اتهامات تائک خشمگین هستند و متعهد شده‌اند که او را زنده‌ زنده بسوزانند یا سرش را از تن جدا کنند!

این روزنامه همچنین در مقاله‌ای با عنوان "چکش‌های آهنین بی‌رحم برای عناصر ضد حزبی" به نقل از یک کارگر اهل کره شمالی نوشت: این مرد و گروهش بدتر از حیوانات هستند.

این روزنامه در سرمقاله خود خواستار اتحاد تحت رهبری کیم جونگ اون شد و هشدار داد که پیونگ یانگ هیچ گاه چنین خیانتکارانی را نمی‌بخشد.

با این حال تحلیل‌گران هشدار دادند که برکناری جانگ سونگ تائک از سمت‌هایش ممکن است باعث بی‌ثباتی گسترده در این کشور شود.

چوسان شینبو، روزنامه حامی پیونگ یانگ مستقر در ژاپن نیز با اشاره به این نگرانی‌ها نوشت: مردم کره شمالی کاملا از تصمیم حزب حاکم کشورشان حمایت و طرفدارای می‌کنند. این روزنامه در ادامه نوشت: هیچ تغییری در زندگی مردم رخ نداده است.

سه شنبه، 19 آذر ماه 1392 برابر با 2013-12-10 ساعت 12:12
خبر بعدی : ابداع دستگاه ضدعفونی کننده وسایل عبادت
خبر قبلی : نگرانی آمریکا از سرنوشت دو ناراضی چينی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -