هشدار كنگره آمریکا به شركت‌های نفتی: به ايران نرويد

جوان آنلاین (پاسداران): نشريه فارين پاليسي طي گزارشي از توافق اعضاي كنگره آمريكا براي مجازات سخت شركت‌هاي نفتي كه به دنبال سرمايه‌گذاري در ايران هستند، خبر داد.

اين نشريه در گزارشي نوشت: نمايندگان كنگره آمريكا به شركت‌هاي بين‌المللي نفت كه به دنبال سرمايه‌گذاري در ايران هستند، هشدار دادند كه در صورتي كه زودتر از موعد حركتي انجام دهند، مجازات‌هاي مالي انتظار آنها را مي‌كشد.

اين گزارش در ادامه مي‌نويسد: جوهر توافق موقتي قدرت‌هاي جهاني با رژیم ايران براي كاهش تحريم‌ها در عوضِ كند كردن برنامه هسته‌اي هنوز خشک نشده است.

در حالي‌كه شركت‌هاي آمريكايي از داشتن روابط تجاري با ايران بازداشته شده‌اند، شركت‌هاي اروپايي اخيراً و پس از تشديد تحريم‌ها عليه ايران مجبور به ترك ايران شده‌اند. شركت «اني» هنوز در ايران پايگاه دارد كه فعاليت‌هاي محدودي با دريافت معافيت از آمريكا و اتحاديه اروپا انجام مي‌دهد.

بر اساس اسناد منتشر شده در ويكي ليكس، شركت اني سابقه برانگيختن خشم آمريكا به علت داشتن روابط تجاري با ايران را دارد. در اوايل سال 2012، كميته امور خارجه مجلس نمايندگان آمريكا به اين شركت هشدار داده است كه روابط تجاري آن با ايران مي‌تواند سرمايه‌گذاري آمريكا در اين شركت را به خطر بيندازد.

یکشنبه، 17 آذر ماه 1392 برابر با 2013-12-08 ساعت 05:12
خبر بعدی : اوباما: نمی توانیم به سران رژیم تهران اعتماد کنیم
خبر قبلی : چین به دنبال تبدیل ماه به یک پایگاه موشکی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -