لغو ممنوعیت واردات کالاهای لوکس در روزهای آتی

با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، در روزهای آتی ممنوعیت واردات کالاهای اولویت ده (کالاهای لوکس و غیرضرور) برداشته خواهد شد و به این ترتیب، تنها تعرفه، ابزار کنترل واردات خواهد بود، ضمن اینکه واردات این کالاها با ارز متقاضی امکان پذیر خواهد بود.

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در ماموریتی به معاون تجارت خارجی خود، دستور لغو ممنوعیت واردات اولویت دهم کالایی را صادر کرده و از این سازمان خواسته است تا با بازنگری در تعرفه‌ها، واردات کالاهایی که در این فهرست قرار دارد را آزاد اعلام کند.

نعمت زاده همچنین از این معاونت خواسته است تا هرگونه موانع غیرتعرفه ای را از پیش روی واردات بردارد و واردات این کالاها را با ارز آزاد و کنترل های تعرفه ای، انجام دهد.

یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این سازمان در هفته جاری، لغو ممنوعیت واردات کالاهای اولویت ده را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: برخی از کالاهایی که در اولویت دهم قرار گرفته بودند، با تولید کشور ارتباط نزدیکی داشتند و بنابراین این کالاها به اولویت های دیگر منتقل می شوند، این در حالی است که تنها ابزار کنترل واردات تعرفه خواهد بود، ضمن اینکه این کالاها باید با ارز متقاضی یا ارز ازاد وارد کشور شوند.

به گفته وی، مطابق با قانون، ایجاد هرگونه مانع بر سر راه تجارت خارجی کشور ممنوع است و تنها باید ابزار تعرفه را در این میان به کار بست، این در حالی است که حجم قاچاق کالاهایی که وارداتشان به کشور ممنوع بوده است، به شدت رو به افزایش گذاشته است.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ می شود که با بهبود شرایط ارزی کشور و آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران که عمدتا مرتبط با فروش نفت است، سخت‌گیری‌های دولت قبل در مورد واردات کمتر خواهد شد. البته اولویت بندی های کالایی به منظور کنترل واردات و عدم تخصیص ارز دولتی اعم از مرجع یا مبادلاتی در دولت دهم صورت گرفته است که حال دولت جدید قصد دارد آن را بردارد.

شنبه، 16 آذر ماه 1392 برابر با 2013-12-07 ساعت 11:12
خبر بعدی : قیمت امروز طلا و سکه و ارز در بازار تهران
خبر قبلی : حمله و تیراندازی به تریلرهای ایرانی در ترکیه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -