اوکراینی ها راههای منتهی به کاخ را بستند

درحالی که ناآرامی های گسترده مردم در اوکراین وارد هفته سوم می شود، تظاهرکنندگان اوکراینی طرفدار الحاق این کشور به اتحادیه اروپا امروز مسیرهای ورودی به طرف کاخ ریاست جمهوری را بستند.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی؛ رادیو اوکراین گفت: تظاهرکنندگان که تعداد آنها بیش از یک هزار نفر اعلام شده است موانعی را در نزدیکی میدان استقلال مستقر کردند.

میدان استقلال در کی یف، پایتخت اوکراین قرار دارد؛ معترضان شب را در آنجا گذرانده بودند و پیش بینی می شد که دولت نیروهای پلیس را برای متفرق کردن جمعیت مردم به آنجا اعزام کند.

خبرنگار خبرگزاری ریانووستی روسیه که در صحنه تظاهرات حضور دارد گزارش کرد: اگرچه سربازان اوکراینی در حال جلوگیری از ورود تظاهرکنندگان دیگر در مسیر ورودی به خیابان منتهی به دفتر ریاست جمهوری هستند اما با این حال پلیس این کشور از مداخله در متفرق کردن تظاهر کنندگان خودداری کرد.

تظاهرکنندگان شعار می دادند «پلیس با مردم است» و سازمان دهندگان این اعتراضات از تظاهرکنندگان خواستند از حمله به نیروهای ارتش خودداری کنند.

یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات گفت: این نیروها پلیس ضد شورش نیستند. این افراد سربازان وزارت کشور هستند و آنها نیز مثل ما طرفدار مردم هستند.

پلیس ضد شورش اوکراین شنبه گذشته مانع از برگزاری تظاهراتی در مرکز کی یف شد و دخالت پلیس ضد شورش در این تظاهرات شمار زیادی تلفات زیادی برجای گذاشت.

ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور اوکراین پس از این حادثه استفاده از زور علیه تظاهرکنندگان را محکوم کرد و به دادستانی این کشور دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد.

رادیو اوکراین همچنین گزارش کرد مخالفان، برگزاری تظاهرات گسترده دیگری را در مرکز شهر کی یف، برای روز یکشنبه خواستار شدند.

دولت اوکراین در تاریخ 21 نوامبر از امضای قرارداد همکاری و تجارت آزاد با اروپا که باعث می شد این کشور را به اتحادیه اروپا نزدیک تر کند، خودداری کرد و در عوض تصمیم گرفت روابط اقتصادی خود را با روسیه گسترش دهد.

از آن زمان تا به حال صدها هزار معترض اوکراینی در قالب تظاهرات بزرگ به خیابان های پایتخت آمدند که این اعتراضات از زمان انقلاب نارنجی در اوکراین طی سال های 2004 تا 2005 میلادی تاکنون سابقه نداشته است.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد: رئیس جمهور اوکراین قصد دارد با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سوچی دیدار کند.

بر اساس این گزارش دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه از کشورهای خارجی خواست در مسائل داخلی اوکراین مداخله نکنند.



آدينه، 15 آذر ماه 1392 برابر با 2013-12-06 ساعت 14:12
خبر بعدی : تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز
خبر قبلی : حمله افراد ناشناس به خودروی علی دایی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -