ترکیه و اتحادیه اروپا در آستانه امضای توافقنامه حذف ویزا

مقامات کمیسیون اروپا و دولت ترکیه از توافق طرفین برای امضای معاهده ای در خصوص حذف ویزا برای سفر شهروندان اروپایی به ترکیه و شهرندان ترکیه ای به اروپا خبر دادند.

به گزارش یورو نیوز، احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در بروکسل به خبرنگاران گفت این توافق نامه در 16 دسامبر سال 2014 امضا خواهد شد.

به گفته داوود اوغلو، این توافق نامه رویدادی تاریخی برای مردم ترکیه و اروپا و گامی مهم در روند مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا به شمار می رود.

وی گفت: "پس از مدتها مذاکره و تلاش مقامات ترکیه و اتحادیه اروپا، ما به این توافق رسیده ایم که شرط دریافت ویزا برای تردد شهروندان ترکیه به اروپا و برعکس را حذف کنیم."

آنکارا به ازای این توافق اتحادیه اروپا، ملزم شده است که با امضای یک توافق نامه دیگر، به دولت های اروپایی اجازه دهد که مهاجران غیر قانونی ای را که از راه ترکیه وارد خاک اروپا شده اند، به این کشور بازگرداند.

استفان فوئل، از کمیسیون توسعه اتحادیه اروپا نیز گفت: "این توافق نامه به شتاب مذاکرات معوقه ترکیه و اتحادیه اروپا می افزاید و روابط فیمابین را نیز اصلاح می کند."

ماه گذشته، دور جدیدی از مذاکرات معلقه عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا آغاز شد. وجود یک سری موانع سیاسی از جمله مناقشه ارضی با قبرس، و مشکلات سیاسی در داخل ترکیه به ویژه مساله نارضایتی کردها باعث شده است تا این مذاکرات با روند بسیار کندی پیش رود.

پنجشنبه، 14 آذر ماه 1392 برابر با 2013-12-05 ساعت 11:12
خبر بعدی : 3 پزشک خارجی در میان کشته های حمله انتحاری يمن
خبر قبلی : حمایت صالحی از کلاهبرداری روسها در نیروگاه بوشهر


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -