درآمد نفتی بلوکه شده در هند؛ ‫گرفتاری رژيم در تله تحريم

پول‌های آزادشده توافق ژنو قابل توجه نيست

به گزارش تسنیم، وزیر صنعت خواستار نگهداری ۵۵ درصد پول نفت صادراتی ایران به هند در یک کشور ثالث به یورو شد و ابراز امیدواری کرد بانک مرکزی هند محدودیت های بانکی بین دو کشور را بردارد.

نعمت زاده در گفت‌وگو با روزنامه هندی ایندین اکسپرس افزود: محدودیت های بانکی بین دو کشور بیشتر از این نمی شود. اما اگر این محدویت ها برداشته شود دو کشور می توانند تجارت گسترده تری داشته باشند. دولت هند باید این امر را تسهیل کند.

نعمت زاده گفت: رفع محدودیت های بانکی همچنین می تواند به ایران برای دریافت 55 درصد پول نفت صادراتی خود کمک کند.

وی تاکید کرد این پول باید به یورو و در بانک های یک کشور ثالث سپرده گذاری شود.

بر اساس این گزارش وزیر صنعت ایران همچنین ابراز امیدواری کرد تحریم بیمه ای شرکت های کشتیرانی ایران به زودی لغو شود و این مسئله به تجارت بین دو کشور کمک کند.

مسئله محدودیت های مبادلات بانکی بین دو کشور روز چهارشنبه در دیدار وزیر بازرگانی و صنعت هند با همتای ایرانی اش در حاشیه نشست سازمان تجارت جهانی به بحث گذاشته شد.


پول‌های آزادشده توافق ژنو قابل توجه نيست

معاون اقتصادي وزارت اقتصاد با بيان اينكه پول‌هاي آزادشده توافقات قابل توجه نيست، گفت: تلاش مي‌شود سرمايه‌گذاري خارجي افزايش يابد.

شاپور محمدي در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به توافق ايران در بحث هسته‌اي و گشايش‌ اقتصادي اظهار داشت: براي انتقال پول‌هاي بلوكه شده قطعاً راهكارهاي خاص پيش بيني شده و توافقاتي در اين بحث وجود دارد كه شايد اعلام نشده باشد. معاون اقتصادي وزير اقتصاد با بيان اينكه به صورت موردي براي جابه‌جايي پول‌ها توافق انجام شده است، تصريح كرد: اين اجازه وجود دارد كه در موردهاي خاص يك بانك اعتبار را جابه‌جا كند. محمدي در پاسخ به اين سؤال كه در توافقنامه ذكر شده تحريم‌هاي 24 بانك همچنان پا بر جا بوده و چگونه مي‌توان اين جابه‌جايي را انجام داد، بيان داشت: قطعاً در اين بحث حواله‌هاي مشخص وجود خواهد داشت، اما اين انتقال مي‌تواند در يك موضوع تجاري به صورت مشخص و شفاف صورت گيرد و جابه‌جايي مجاز باشد. محمدي با اشاره به اينكه منابع آزاد شده نسبت به كل منابع خيلي قابل توجه نيست، يادآور شد: اما به هر حال مي‌تواند به اقتصاد كشور كمك كند و در آينده كار را تسهيل و هموار مي‌كند.

پنجشنبه، 14 آذر ماه 1392 برابر با 2013-12-05 ساعت 11:12
خبر بعدی : خامنه ای در دیدار با ‌مالکی: انتقال فناوری اتمی به عراق
خبر قبلی : آب سنگین اراک؛ واکنش آمریکا به سخنان صالحی + فیلم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -