هویت تاریخی شیراز در حال از بین رفتن است

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: شیراز داری هویت شهری و تاریخی است که به آهستگی به شهری با قدمت پایین تبدیل می‌شود.

به گزارش فارس، هوشنگ عشایری عصر امروز در همایش نقش مدیریت و سرمایه در صنعت ساختمان در سخنانی اظهار داشت: بر اساس سرشماری نفوس مسکن در سال 1390، واحدهای مسکونی شهری در این استان به 45 هزار و 700 واحد رسیده است.

عشایری تصریح کرد: برای تسریع در روند ساخت و ساز ساختمان باید نقش دولت در اجرای این طرح 10 درصد و بخش خصوصی و مردم 90 درصد باشد.

وی خاطرنشان کرد: شیراز داری هویت شهری و تاریخی است که به آهستگی به شهری با قدمت پایین تبدیل می‌شود و برای برون‌رفت از این معضل باید شهرداری و شورای شهر نقش اساسی خود را در حوزه حمایتی ایفا کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس تصریح کرد: شیراز با 600 هکتار بافت فرسوده نیاز به ساخت و سازهای با استاندارد بالا دارد تا شاهد واحدهای امن و به دور از خطر سوانح باشیم.

عشایری بیان داشت: برای ساخت و ساز 32 هزار واحد مسکونی در سال نیاز به ورود سرمایه‌گذار داخلی در این عرصه داریم.

وی اضافه کرد: در افق چشم‌انداز نیز با برنامه‌ریزی دقیق باید به عدد تراکم یک درصد نسبت به خانوار باید دست یافت تا شاهد شهری آباد و پویا باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس ابراز داشت: برای احیای بافت‌های قدیمی و فرسوده باید تمام متولیان امر ساخت و ساز در این راه پیشگام شوند تا در آینده نزدیک شهری با ساختمان‌های محکم و با استقامت بالا را شاهد باشیم.


پنجشنبه، 14 آذر ماه 1392 برابر با 2013-12-05 ساعت 03:12
خبر بعدی : پول‌های آزادشده توافق ژنو قابل توجه نيست
خبر قبلی : چینی‌ها «چرتکه» را به نام خود جهانی کردند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -