بیمارستان رازی قائمشهر، قتلگاه بیماران

درخواست خانواده یکی از قربانیان برای ورود رسانه ها به سهل انگاری های متعدد پزشکی

فعالان در تبعيد: خانواده يک نوزاد ٣ روزه در اعتراض به عدم توجه به شکايت در خصوص قتل فرزندشان در بيمارستان رازى قائم شهر، در آبان ماه سال جاری، خواستار ورود رسانه ها به ماجراى اين قتل و تحقيق در خصوص قتل هاى مشابه شدند.

بنا بر اطلاع “کمپين صلح فعالان در تبعيد”، اندکى پس از مرگ يک بيمار قلبی، به دليل سهل انگارى محرز از سوى پزشکان بيمارستان رازی قائم شهر، در مهر ماه سال ۹٢ نيز اين بيمارستان شاهد مرگ نوزادى ٣ ماهه بوده است که شکايت و پيگيرى هاى خانواده اين نوزاد، تا به امروز بى پاسخ مانده است.

سايت بلاغ با انتشار گزارشى در اين خصوص مى نويسد که چندى پيش، بيمارى که داراى مشکل قلبى بوده و سابقه جراحى قلب باز را نيز داشته است بر اثر درد به يک پزشک فوق تخصص کليه بيمارستان رازى قائمشهر مراجعه مى کند که پس از ويزيت، پزشک معالج آمپول سفترپاکسيون را جهت درمان تجويز کرد. تجويز اين آمپول به همراه سرم سبب مى شود که بيمار دچار ايست قلبى شده و فوت کند.

بر پايه اين گزارش همراهان بيمار در محوطه اورژانس بخاطر اين سهل انگارى تجمع کرده و پس از ضرب و شتم دو تن از نگهبانان بيمارستان شيشه هاى اورژانس را شکستند که اين حادثه با دخالت نيروى انتظامى خاتمه پيدا کرد.

سايت بلاغ در اين گزارش مدعى است که اين سهل انگارى ها در بخش هاى مختلف بيمارستان، سلامت و جان مردم را به خطر انداخته است، بطوريکه در کمتر از يک ماه گذشته، تکرار سهل انگارى پزشکى در اين بيمارستان، منجر به فوت يک نوزاد ٣ روزه شد.

خانواده اين نوزاد ٣ روزه با تاکيد به مراجعه به مراجع قضايى و بلاتکليفى شکايتشان، با ارسال شکوائيه اى به اين تارنماى محلى نوشته اند:

“٢۵ آبان ماه بر اثر اشتباه دکترى در بيمارستان رازى قائم شهر جان انسانى گرفته شد و در ۷ مهرماه هم در اين بيمارستان جان نوزاد ٣ روزه اى گرفته شد، چه کسى بايد جواب گو باشد. وقتى هنوز جواب شکايت خانواده آن طفل را به آنها نداده اند و دکتر مربوطه به راحتى به کار خود ادامه مى دهد!؟ آيا بايد بعضى از دکترهاى فرصت طلب و غير متعهد، جان عده اى ديگر از انسانها را به راحتى بگيرند؟ مديريت محترم بلاغ تو رو به خدا برويد پيگيرى کنيد مگر شما رسانه مردمى نيستيد. چرا اين قتلها را رسانه اى نميکنيد تا پزشکان بى درد و بى توجه نسبت به جان آدمى شايد قدرى به خود آيند.”

بیمارستان رازی قائم شهر با ۱۰۰ تخت در سال ۱۳۱۳ تحت عنوان بیمارستان بهداری افتتاح و تا سال ۱۳۵۰ تحت همین نام بوده در سال ۱۳۵۰ از طریق جمعیت هلال اهمر بازسازی شده (تحت عنوان بیمارستان شیر و خورشید) و از تاریخ ۱۸/۲/۵۸ به زیر مجموعه وزارت بهداری در آمد.

چهارشنبه، 13 آذر ماه 1392 برابر با 2013-12-04 ساعت 12:12
خبر بعدی : هوای مشهد در وضعیت هشدار
خبر قبلی : کارگران محروم این کارخانه 28 ماه حقوق نگرفته اند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -