سناتور لیبرمن: رژیم تهران به قرارداد ژنو پایبند نمی‌ماند

به گزارش سی ان ان، یک سناتور پرنفوذ آمریکايی در باره شانس موفقیت مذاکرات با حکومت ایران گفته است، رژیم تهران دشمن آمریکاست و سابقه تاریخی میزان خصومت این رژیم با آمریکا را نشان می‌دهد.

سناتور جو لیبرمن با ابراز تردید نسبت به اجرای توافقنامه ژنو می گوید، تجربه نشان داده که رژیم تهران به قراردادها پایبند نمی‌ماند.


شش ماه برای تنفس و فریبکاری؟ و بعد

زینت میرهاشمی

توجیه پایوران رژیم در شکست سیاست بُرد – بُرد

مسئولان مذاکره کننده رژیم یکی پس از دیگری تلاش می کنند تا تلخی زهری را که ولی فقیه نوشیده است، آنطور که دوست دارند شیرین سازند. آنها در اشکال مختلف و یا حتا با بیانات مسخره می خواهند به مردم بقبولانند که نتیجه مذاکره برد – برد بوده است.

عراقچی معاون وزارت خارجه رژیم ادعا می کند که توافقنامه ژنو قطعنامه های شورای امنیت را تضعیف می کند. اما این توافق نامه به شکلی ادامه قطعنامه های شورای امنیت است. همان طور که تحریم به عنوان یک ابزار فشار برای خنثی سازی توانایی رژیم در ساخت سلاح هسته ای اعمال شده، توافق نامه را نیز می توان برآمد این تحریمها به همین منظور دانست.

برآمد توافق نامه ژنو، به طور خلاصه ضعیف کردن توانایی جمهوری اسلامی برای دستیابی به بمب هسته ای است.

از سوی دیگر سخن پراکنی صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم در روز یکشنبه تاکیدی بر ادامه ماجراجویی و زیر پا گذاشتن تعهدات توافق نامه ژنو است. حرفهای او تلاش برای ادامه همان سیاست قبلی است.

صالحی در حرفهای خود با تاکید بر ارتقای فعالیتهای هسته ای گفت: «مردم ما این مساله را خوب درک می کنند که هر اطلاعی باید در زمان بروز پیدا کند و اگر اطلاعات زودتر از زمان خودش بروز داده شود، ممکن است اختلالاتی در روند کار ایجاد شود.»

اینطور که از صحبتهای صالحی برمی آید، جمهوری اسلامی خود را برای ایستگاه سوم آماده کرده است. ایستگاهی که لابد از برد برد بگذرد و به رویای برد – باخت به نفع جمهوری اسلامی برسد.

بر اساس حرفهای صالحی، به نظر می رسد رژیم توافق نامه ژنو را برای 6 ماه نفس کشیدن و کلاه گذاشتن بر سر طرف مقابل امضا کرده است. اما اگر جمهوری اسلامی این توافق را زیر پا بگذارد، معنی آن این است که می خواهد ظرفیت ساخت بمب اتمی را حفظ کند که در آن صورت باید پیامدهای آن را نیز بپذیرد.

سه شنبه، 12 آذر ماه 1392 برابر با 2013-12-03 ساعت 12:12
خبر بعدی : رهبر کره شمالی عمه پرنفوذ خود را برکنار کرد + عکس
خبر قبلی : اوکراین؛ دولت طرفدار روسیه به غلط کردن افتاد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -