میزان فساد دولتی در ایران اسلامی افزایش یافت

گزارش سالانه سازمان شفافیت بین‌الملل در مورد فساد اداری و اقتصادی در کشورهای مختلف در سال ٢٠١٣ که روز سه شنبه، ١٢ آذر (٣ دسامبر) منتشر شده است نشان می‌‎‍‏‌دهد که در میان ١٧٧ کشور مورد بررسی، ایران اسلامی رده ١٤٤ را در اختیار گرفته‌ است.

به گزارش بی بی سی، براساس گزارش سال گذشته همین سازمان، ایران اسلامی در رده ١٣٣ قرار داشت. به این ترتیب، طی یک سال گذشته، فساد در ایران اسلامی بیشتر شده است.

در تدوین فهرست کشورها از لحاظ فساد اداری و اقتصادی، سازمان شفافیت بین‌الملل به هر کشور نمره‌ای را هم اختصاص می‌دهد که از نمره ١٠٠ (به طور کلی فاقد فساد) تا صفر (کاملا فاسد) تغییر می‌کند.

در جدول سال ٢٠١٣، نمره ایران اسلامی ٢٥ از صد بود. ارقام مربوط به سلامت اداری و اقتصادی برای ایران اسلامی در سال گذشته ٢٨ بود که در سال جاری کمتر شده و حاکی از افزایش فساد است.

در سال جاری، کشورهای دانمارک، زلاند‌نو، فنلاند، سوئد، نروژ، سنگاپور، سوئیس، هلند، استرالیا و کانادا رده‌های ١ تا ده سالم‌ترین کشورهای جهان را در اختیار گرفتند که به استثنای بهبود رتبه نروژ از رتبه ٩ به رتبه ٥، تفاوتی با رتبه‌بندی سال گذشته ندارد. بالاترین نمره در رده بندی جهانی، ٩١ از ١٠٠ بوده که نصیب دانمارک و زلاندنو شد.

در مورد بدترین کشورهای جهان هم، براساس این گزارش، سومالی با نمره ٨ فاسدترین کشور جهان بود و پس از آن کشورهای کره شمالی، سودان و سوریه قرار گرفته‌اند.

سه شنبه، 12 آذر ماه 1392 برابر با 2013-12-03 ساعت 13:12
خبر بعدی : درگیری مسلحانه با سلاح سنگین در مرز ایران و پاکستان
خبر قبلی : با یک تمدن 2500 ساله باید از آلودگی هوا بمیریم؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -