دسترنج کارگران محروم در کیسه مدیران خدوم

قدس آنلاین: انتشار خبر پرداخت پاداشهای چند ده میلیونی به مدیران تأمین اجتماعی، به عنوان صندوقی که ذخیره‌گاه سرمایه عمر ده‌ها میلیون بیمه‌گذار زحمتکش از قشر کارگر و کارمند است، موجی از تأسف را در جامعه برانگیخت. این در حالی است که به گفته رئیس سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان با کسری بودجه 5000میلیارد تومانی روبه روست که امکان ارایه بسیاری از خدمات به صاحبان این صندوق را محدود می‌کند. در چنین شرایطی معلوم نیست پاداشهای 30 و 40 میلیونی و حتی 120 میلیونی که دسترنج کارگران محروم جامعه است، چگونه از گلوی مدیران این سازمان پایین رفته و می‌رود؟
براستی آیا این کارگران مظلوم و محروم از بسیاری حقوق و مزایای اولیه، راضی هستند که دسترنجشان این گونه در قالب «پاداش» به کیسه مدیران ارشدی واریز شود که حقوقهای چندین میلیونی دریافت می‌کنند و مزایای آنچنانی دارند؟ پاداش کدام زحمات و خدمات و با چه حساب و کتابی، چنین رقمهایی می‌شود؟! دیر نیست که چنین لقمه‌هایی، که مصداق روشن حق‌الناس است گلوگیر شوند و نفس خورندگان را در سینه حبس کنند.
پیگیری‌های قابل تحسین کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی که به درآمدن اسناد پاداشهای نجومی مدیران سازمان تأمین اجتماعی منجر شده، این انتظار را به وجود آورد که مسؤولان جدید این سازمان در دولت تدبیر و امید، با زشت‌انگاری چنین حرکتی از سوی مدیران پیشین، این رویه را محکوم و اعلام کنند که دیگر شاهد چنین ویژه‌خواری‌هایی از بیت‌المال – حتی در فرض بظاهر قانونی بودن آن – نخواهیم بود. اما جای تأسف است که مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی این سازمان در واکنش به انتشار گسترده خبر پاداشهای نجومی، با توجیه کردن این حرکت، آن را قانونی اعلام می‌کند و می‌گوید: «هرگونه پرداخت حقوق و مزایا به مدیران و پرسنل خدوم این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای بر اساس قوانین و مقررات صورت می‌گیرد».
هیچ‌کس منکر زحمات مدیران با وجدان و مردمی نیست، اما آیا این مدیران راضی‌اند که دسترنج میلیونها کارگر را در قبال تلاشی که وظیفه آنهاست در قالب پاداشهای چندین میلیونی دریافت کنند؟ پاسخ مدیر روابط عمومی سازمان نشان از رضایت دارد، اما نمایندگان محترم مجلس موظفند با اصلاح قوانینی که دست مدیران را برای پرداخت و دریافت پاداشهای نجومی از کیسه مردم باز می‌گذارد، حقوق کارگران زحمتکش و صاحبان اصلی صندوق بیمه‌ای تأمین اجتماعی را استیفا کنند که ان‌شاء‌ا... خواهند کرد.

دوشنبه، 11 آذر ماه 1392 برابر با 2013-12-02 ساعت 03:12
خبر بعدی : آلودگی این شهر از تهران بیشتر است
خبر قبلی : زلزله 3.7 ریشتری اسلام آباد غرب را تکان داد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -