نمره بستری برای حضور دانش آموززان در راهیان گور

سنی نیوز: به گزارش کمپین فعالین بلوچ سرهنگ ˈمحمد سرگزیˈ روز سه شنبه 5 آذر در گفت و گو با ایرنا گفت: کاروانی متشکل از دانش آموزان دختر مقطع دوم دبیرستان شهرستان قصرقند که از بخش های مرکزی و ساربوک هستند با سه دستگاه اتوبوس به مناطق جنگ زده جنوب کشور اعزام شدند.
این مسئول امنیتی در مورد هدف از ارسال این کاروانها از مناطق اهل سنت گفت: اردوهای راهیان نور به منظور تربیت دانش آموزانی مسوولیت پذیر و رهرو شهدا برگزار می شود.
این گونه کاروانهای متشکل از دانش آموزان دختر در حالی به مناطق جنگ زده اعزام می شوند که پیشتر شاهد صحنه های دلخراشی از حوادث کاروانهای دانش آموزی بوده و علاوه بر آن از منظر مردم بومی این منطقه سفر دختر بدون محرم شرعی نادرست می باشد.
یکی از معلمان بومی منطقه به کمپین گفت: مسئولان بسیج دانش آموزی مدرسه با تعیین نمره های مستمر کلاسی برای حضور در این گونه کاروانها به نوعی این دانش آموزان را تحت فشار قرار می دهند تا علیرغم میل باطنی حضور به عمل آورند.
وی گفت: استاد کتاب آمادگی دفاعی جزو کسانی است که در این سفر دانش آموزان دختر را همراهی می کند و در صورت عدم حضور دانش آموزی از نمره مستمر آنها کسر خواهد شد به همین دلیل دانش آموزان دختر بر خلاف میل خود و خانواده مجبور به شرکت در این سفرهای پر خطر می شوند.
پیشتر نیز 440 دانش آموز دختر دبیرستانی از بخشهای لاشار ، بنت نیکشهر و شهرستان فنوج به مناطق عملیاتی جنگ ایران و عراق در جنوب غرب کشور فرستاده شدند و اعلام شده بود که تا آخر آذر ماه تعداد بیشتری در قالب کاروان های راهیان نور اعزام خواهند شد.

آدينه، 8 آذر ماه 1392 برابر با 2013-11-29 ساعت 14:11
خبر بعدی : مکالمه تلفنی روحانی و احمدی‌نژاد: به به ؛ چه باحال
خبر قبلی : دریافت میلیونی مدیران تامین اجتماعی + (نام دزدها)


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -