وقوع ۲۶ پس لرزه در مرز استانهای فارس و بوشهر

شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، وقوع ۲۶ پس لرزه به دنبال وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در شهر برازجان را از بعدازظهر دیروز، هفتم آذرماه ۹۲ تا صبح امروز را در این منطقه گزارش کردند.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ در مقیاس ریشتر، ساعت ۱۷ و ۲۱ دقیقه روز گذشته، پنجشنبه هفتم آذرماه ۹۲ حوالی شهر برازجان واقع در مرز استان های بوشهر و فارس به وقوع پیوست.

براساس گزارش های رسیده این زمین لرزه هفت نفر کشته، حدود ۴۵ نفر مجروح برجای گذاشته و نزدیک به ۱۰۰ نفر مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شده اند.

تخریب ۲۵۰ واحد مسکونی در شهر برازجان و روستاهای تابعه آن در شهرستان دشتستان از دیگر خسارات برجای مانده از این زمین لرزه است.

براساس گزارش شبکه های لرزه نگاری موسسه ‍‍‍‍‍ژئوفیزیک ، از زمان وقوع زمین لرزه تا ساعت هشت صبح امروز، هشتم آذرماه ۹۲، تعداد ۲۶ پس لرزه در منطقه دشتستان بوشهر به ثبت رسیده است که از این تعداد، یک پس لرزه بین چهار تا پنج ریشتر، ۹ پس لرزه بین سه تا چهار ریشتر و ۱۶ پس لرزه نیز کمتر از سه ریشتر قدرت داشته اند.

رییس جمهوری، شب گذشته با صدور پیامی وقوع زلزله در شهرستان برازجان را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان شد تسلیت گفت.

دکتر روحانی از همه مسوولان ذیربط خواست تا با بسیج امکانات و نیروی امداد رسانی، پشتیبانی ها و کمک های لازم را از مردم مناطق زلزله زده به عمل آورند.

اکنون امدادرسانی و کمک به آسیب دیدگان در مناطق زلزله زده از سوی تیم های امداد و نجات و نیروهای مردمی ادامه دارد.

آدينه، 8 آذر ماه 1392 برابر با 2013-11-29 ساعت 14:11
خبر بعدی : وضع نیروگاه اتمی بوشهر پس از وقوع زلزله
خبر قبلی : شغل جدید ظریف: خادم افتخاری حرم حضرت معصومه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -