روحانی گزارش عملکرد کدام دولت را ارائه داد؟

گزارش صدروزه روحانی مطابق بسیاری از پیش بینی ها، بیش از آنکه دفاع از عملکرد دولت در صد روز گذشته باشد، هجمه به عملکرد دولت پیشین بود. او همچنین علاقه زیادی به تکرار کلیدواژه‌هایی چون "حقوقدان" و "سرهنگ" نشان داد. اما واقعا دولت در این صد روز چه کرده است؟

"گروه سیاسی صراط" - گزارش صدروزه حجت الاسلام حسن روحانی مطابق بسیاری از پیش بینی ها، بیش از آنکه دفاع از عملکرد دولت در صد روز گذشته باشد، هجمه به عملکرد دولت پیشین بود.

به گزارش گروه سیاسی صراط، روحانی در گزارش خود تقریبا هیچ حوزه ای را بدون طعنه و کنایه زدن به دولت قبلی و اینکه چگونه دولت را تحویل گرفته، بی نصیب نگذاشت اما این طعنه ها در حوزه اقتصادی بسیار پررنگ تر بود به گونه ای که به جای گزارش عملکرد دولت، شکل نوعی فرافکنی و فرار از ارائه گزارش را گرفت.

رییس جمهور در گزارش خود مدعی شد که در دولت قبل کالاهای اساسی به مقدار کافی ذخیره نشده بود، کار دولت یازدهم با خزانه خالی آغاز شده بود، منابع بودجه به نصف هم نرسیده بود، در عین درآمد بالا بدهکاران دولت، دولت پیشین بود، انجام تعهدات سفرهای استانی به یک سوم هم نرسیده بود، نقدینگی و تورم بالا بود، بخش بسیار کوچکی از منابع عمرانی محقق شده بود و ...

نکته قابل تامل اینکه تقریبا تمامی این موارد که از سوی دولت روحانی، به عنوان ضعف های دولت پیشین مطرح شده، در طول این صد روز نیز توسط وزرا و معاونان دولت عنوان شده بود. روحانی در حالی بسیاری از نارسایی های دولت قبل را در قالب گزارش عملکرد دولت(!) مطرح می کرد که گزارش کامل تری از ان را پیشتر در جریان رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری داده بود.

سوال اینجاست که دولت در قبال این نارسایی ها در این صدروز چه اقداماتی انجام داده است؟ پاسخ روحانی به این سوال صرفا به چند مورد گذری و غیرمستند مانند مهار تورم، و رفع کمبود دارو محدود شد و موضوعاتی غیرقابل اندازه گیری مانند افزایش امید(!) در حوزه های مختلف نیز ضمیمه آن شد!

روحانی دیشب علاقه شدیدی نشان داد که برخی کلیدواژه‌های زمان انتخابات را بار دیگر بازگو کند. از جمله اشاره به جمله ای شبیه "آنها حقوقدان نیستند سرهنگ هستند" یا بازگو کردن جمله "روحانی مچکریم" و ... از این دست بود که بی تردید باعث احساسی تر شدن فضای برنامه و انحراف گزارش عملکرد دولت شد.

با توجه به این موارد، گزارش صدروزه دیشب روحانی در حالی به پایان رسید که همچنان این سوال بدون پاسخ باقی مانده بود که دولت – با یک نگاه کارشناسی به ویژه در حوزه اقتصادی – واقعا در این صد روز چه کرده است؟!

چهارشنبه، 6 آذر ماه 1392 برابر با 2013-11-27 ساعت 12:11
خبر بعدی : تار و پود از هم گسيخته هويت در طراحی لباس
خبر قبلی : محاکمه شبانه احمدی‌نژاد در صدویکمین روز دولت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -