رهبری ابتدا نیت نویسنده هر کتاب را بررسی می‌کند

دیگربان: غلامعلی حدادعادل٬ نماینده مجلس می‌گوید علی خامنه‌ای ابتدا «نیت» نویسنده یک کتاب را بررسی و سپس آن را مطالعه می‌کند و وی «نوعاً شب‌ها پیش از خواب» مطالعه می‌کند.

آقای حدادعادل این اظهارات را در گفتگو با خبرگزاری تسنیم بیان کرده است.

وی در تازه‌ترین روایت خود از شیوه مطالعه و کتاب‌خوانی خامنه‌ای گفته که «ایشان یک خواننده فعال کتاب هستند، ‌ ابتدا هر کتاب را ارزیابی کرده، ‌ نیت و انگیزه نویسنده از نگارش کتاب را بررسی می‌کنند.»

خبرگزاری تسنیم نیز بر اساس روایات پدر عروس رهبر جمهوری اسلامی چنین نتیجه‌گیری کرده است: «روایت حداد عادل و سایر روایت‌های مطرح از عادات کتاب‌خوانی رهبر انقلاب کنار تأکیدات و اشارات ایشان به کتاب و کتاب‌خوانی نشان می‌دهد‌، در هیچ‌کجای دنیا هیچ رهبر سیاسی تا این اندازه فرزانه و اهل کتاب نبوده است.»

این خبرگزاری متعلق به سپاه پاسداران افزوده است: «مطالعات رهبر انقلاب به‌اندازه‌ای است که در هر رشته تخصصی اگر عالمان به محضر ایشان برسند، ‌ غریب نبوده معظم‌له درباره موضوع تخصصی آن‌ها سخنانی را مطرح خواهند کرد که موجب وجد و شگفتی می‌شود.»

خلاصه‌ای از اظهارات حدادعادل درباره کتابخوانی خامنه‌ای:

● یکی از عادت‌های کتاب‌خوانی ایشان این است که با اتمام مطالعه کتاب، ‌ نظر خود را در حد یک صفحه درباره کتاب نوشته آن را به‌همراه کتاب در قفسه کتابخانه قرار می‌دهند‌، به‌گونه‌ای که برای خواننده آگاهی از نظر ایشان درباره کتاب‌ به‌سرعت با خواندن آن کتاب امکان پذیر است.

● رهبر انقلاب یک خواننده فعال کتاب هستند، ‌ مطالعه ایشان انفعالی نیست، ‌ ابتدا هر کتاب را ارزیابی می‌کنند، ‌ نیت و انگیزه نویسنده از نگارش کتاب، ‌ ترجمه، ‌ قلم و نثر کتاب و حتی ظاهر کتاب را نیز بررسی می‌کنند، ‌ می‌توان گفت رهبر انقلاب با کتاب زندگی می‌کنند.

● قلمروی علایق‌ مطالعاتی ایشان خیلی رسمی و منطبق بر حوزه‌ مطالعات متعارف روحانیان نیست. بیشتر روحانیان به‌ اقتضای فضای حوزه و درس و بحثی که دارند، منطقه خاصی در مطالعه مورد علاقه‌شان است.

● آقای خامنه‌ای غیر از فقه و اصول و معارف اسلامی که در سنت تحصیلی ایشان، رسمی و درسی بوده و جزو مطالعات تحقیقی و پژوهشی ایشان به حساب می‌آید، از ابتدای زندگی میدان وسیعی را برای مطالعه پیش چشم داشته‌اند، همین قلمروهای مطالعاتی هم پیکره اصلی کتابخانه شخصی ایشان را شکل می‌دهند.

● از خصوصیات ایشان در کتاب‌خوانی، مداومت است. گذشته از مطالعات کاری در مورد موضوعات اساسی کشور، ایشان نوعاً شب‌ها پیش از خواب مطالعه می‌کنند؛ یک مطالعه سبک.

● این غیر از مطالعه سنگینی است که برای درس خارج فقه‌ یا ایراد یک سخنرانی می‌کنند. مطالعه آخر شب برای ایشان در واقع برای رفع خستگی و به‌ عنوان تفریح ذهنی مطرح است. البته مطالعه سبک ایشان جزو مطالعات سنگین ماهاست.

چهارشنبه، 6 آذر ماه 1392 برابر با 2013-11-27 ساعت 04:11
خبر بعدی : فرهنگ بسیجی به جهانیان نیز منتقل شده است
خبر قبلی : هلاکت مزدوران افغانی سپاه پاسداران در سوریه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -