توافق ژنو؛ اوباما باید هر ماه به کنگره گزارش دهد

به گزارش آسوشیتدپرس، سناتورهای ارشد دمکرات و جمهوریخواه آمریکا سرگرم تدوین لایحه ای هستند که در صورت خودداری رژیم ایران از انجام تعهداتش، تحریم ها را دوباره برقرار خواهد ساخت و تحریم های جدیدی وضع خواهد کرد.

در این گزارش به نقل از دستیاران باب منندز، سناتور دمکرات، و مارک کرک، سناتورجمهوریخواه، آمده است که آنها امیدوارند لایحه برای بررسی قانونگذاران هنگام بازگشت از تعطیلی دوهفته ای شکرگزاری آماده شود. بسیاری در کنگره نسبت به معامله ای اتمی رژیم ایران و ۶ قدرت جهانی بدبین هستند.

لایحه یاد شده همچنین ایجاب خواهد کرد دولت هر ۳۰ روز یکبار تایید کند رژیم ایران به شرایط توافق موقت ۶ ماهه پایبند است و در هیچ عمل تروریستی علیه آمریکا درگیر نبوده است.

بدون این تایید، تحریم ها که هزینه آن برای رژیم ایران از یک میلیارد دلار در ماه فراتر می رود، دوباره برقرار شود و تحریم های جدید بر آن افزوده خواهد شد.

به گزارش صدای آمریکا، اقدامات جدید شامل ممنوعیت سرمایه گذاری در بخش های مهندسی، معدن و صنایع ساختمانی و تحریم نفت ایران تا سال ۲۰۱۵ خواهد بود.

شرکت ها و بانک های خارجی که تحریم ها را نقض کنند از فعالیت در آمریکا منع خواهند شد.

در گزارش آسوشیتد پرس به نقل از دستیاران این دو سناتور گفته می شود آنها امیدوارند لایحه پیش از پایان سال جاری به کاخ سفید فرستاده شود.

چهارشنبه، 6 آذر ماه 1392، 6:24 بعدازظهر برابر با 2013-11-27 ساعت 11:11
خبر بعدی : دولت آزادسازی 8 میلیارد بلوکه شده را تکذیب کرد
خبر قبلی : بیانیه کاخ سفید هیچ ارتباطی با سند اصلی ندارد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -