سخنان نگرا‌ن ‌كننده از ارشاد شنيده می‌شود

جوان آنلاین (پاسداران): آيت‌الله مكارم شيرازي روز گذشته در ديدار با اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس از برخي اتفاقات و موضع‌گيري‌ها در وزارت ارشاد اظهار نگراني كرد.

آيت‌الله مكارم شيرازي گفت: سخناني از وزارت ارشاد به گوش مي‌رسد كه نگران‌كننده است؛ چرا مي‌گويند مميزي نباشد يا چرا به تعطيلي روزنامه موهن اعتراض مي‌كنند.

آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي در اين ديدار با بيان اينكه كار اين كميسيون بسيار سنگين است، اظهار كرد: از نظر ديني و از نگاه نظام اسلامي كميسيون فرهنگي مهمترين بخش در مجلس است زيرا تا زماني كه مسائل فرهنگي و اجتماعي حل نشود، تمام جامعه در خطر خواهد بود. آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به انواع مسائل فرهنگي خاطرنشان كرد: برخي موارد هستند كه به طور غير مستقيم به مشكلات فرهنگي تبديل مي‌شوند؛ بيكاري جوانان مفاسدي در پي دارد كه جزو معضلات فرهنگي به شمار مي‌روند. هنوز هم گاهي اوقات برخي انديشه‌هاي روشن‌فكرمآبانه يا غربزده جلوي بعضي دستورات اسلامي را مي‌گيرند ولي نمايندگان مجلس بايد با تبعيت از امام راحل و رهبر معظم انقلاب اين عقيده را داشته باشند كه مسائل شرعي و ديني از جوسازي‌هاي محيطي تأثير نمي‌پذيرند و در اين بين با تدبير عمل كنند. وي با بيان اينكه هيچ خشونتي در امر به معروف و نهي از منكر وجود ندارد، افزود: بايد اينگونه مباحث را به خوبي براي مردم و مسئولان تبيين كرد. آيت‌الله مكارم شيرازي با تأكيد بر مستدل بودن همه مباحث قانوني و اجرايي عنوان داشت: در بحث امر به معروف و نهي از منكر گاهي گفته مي‌شود گناه هيچ‌كس را بر ديگري نمي‌نويسند در حالي‌كه اين منطق اشتباه است و زندگي اجتماعي افراد به يكديگر گره خورده است. وي در ادامه با اشاره به برخي سخناني كه از وزارت ارشاد شنيده مي‌شود، گفت: بعضي از اين سخنان نگراني‌هايي را به دنبال داشته؛ نمي‌دانم اگر بحث عفاف و حجاب به دست ارشاد سپرده شود، كاري صورت مي‌گيرد يا تعطيل مي‌شود. چرا گفته مي‌شود مميزي در كتاب نباشد يا اينكه روزنامه توهين‌كننده به حضرت علي(ع) تعطيل نشود يا اينكه اصرار به رفع فيلتر فيسبوك چه معنايي دارد؟

سه شنبه، 5 آذر ماه 1392 برابر با 2013-11-26 ساعت 03:11
خبر بعدی : تأثیر منفی ماهواره بر رفتار و کردار خانم‌ها
خبر قبلی : تحریم داخلی صنعت خودرو را هم لغو کنید


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -