گزارش صد روزه فدای یک "وادادگی" می‌شود؟

گزارش صدروزه احتمالا زیر سایه توافق ژنو – که تردیدهای فراوانی در خصوص نتایج آن وجود دارد – قرار خواهد گرفت و این بهترین فرصت برای دولت است تا نارسایی های اقتصادی صد روز اخیر را پوشش دهد.

"گروه سیاسی صراط" - بر طبق اعلام رسانه ها، حسن روحانی فردا شب بعد از اخبار ساعت 21 از شبکه یک سیما با مردم صبحت می‌کند و گزارش اقدامات صدروزه دولت را ارائه می دهد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، اگرچه عمده مسائل مورد توجه مردم و رسانه ها، همچنانکه در وعده های انتخاباتی نامزدها نیز مطرح شده بود، مسائل اقتصادی است اما به نظر می‌رسد انتخاب فردا یعنی دو روز بعد از توافق هسته‌ای ایران و 5+1 در ژنو به منظور تحت تاثیر قرار دادن مسائل مربوط به حوزه اقتصادی در گزارش صدروزه رییس جمهور باشد.

گزارش صدروزه احتمالا زیر سایه توافق ژنو – که تردیدهای فراوانی در خصوص نتایج آن وجود دارد – قرار خواهد گرفت و این بهترین فرصت برای دولت است تا نارسایی‌های اقتصادی صد روز اخیر را پوشش دهد.

پیش از این گزارش های مربوط به حوزه اقتصادی و روند رشد یا کاهش قیمت ها تغییر محسوسی را در مدت روی کار آمدن دولت یازدهم به دست نمی داد. در این میان برخی اقدامات انتقادآمیز دولت مانند صحبت رییس بانک مرکزی که منجر به افزایش قیمت ارز شد، در اوضاع اقتصادی تاثیر منفی نیز گذاشته است.

با این وجود احتمالا مهم ترین تغییرات اقتصادی به ویژه بر قیمت ارز و سکه، تغییراتی آنی و بی پشتوانه ناشی از تغییر جو روانی بازار بوده که هیچ یک دوام نداشته است.

باید منتظر ماند و دید آیا گزارش صدروزه دولت (که معلوم نیست با چه محاسبه ای در روز 5 آذر ارائه خواهد شد!) چگونه ارائه می شود و آیا مسائل کلان معیشتی و اقتصادی تنها حاشیه ای از آن خواهند بود؟!

دوشنبه، 4 آذر ماه 1392 برابر با 2013-11-25 ساعت 11:11
خبر بعدی : آدامس خرسی عراقچی همه چیز را به هم ریخت
خبر قبلی : زلزله در منطقه مرزی؛ کرمانشاه 157 بار لرزید


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -