توصیه سرکرده سپاه محمد رسول‌الله برای رهايی از تحریم

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) گفت: در بحث تحریم‌ها برای رهایی از آن باید علم را در کشور توسعه دهیم و آن را به ثروت تبدیل کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در همایش مخترعین و مبتکرین بسیجی که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: در همه دنیا مؤلفه‌های قدرتی تعریف شده که قدرت همه کشورها بر اساس این مؤلفه‌ها تعریف می‌شود و یکی از این مؤلفه‌ها علم و پژوهش است. هر چقدر قدرت علمی کشورها بالاتر باشد قدرت آنها در عرصه‌های مختلف چه در عرصه نظامی، بهداشت، فرهنگی و غیره بر اساس این معیار ارزشیابی می‌شود.

وی افزود: علم، مادر همه مؤلفه‌هایی است که به قدرت مربوط می‌شود و از طریق آن می‌توان قدرت کشورها را ارزیابی کرد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب قدرت ملی پایین بود، گفت: قبل از انقلاب در بحث علم و تولید جزو کشورهای جهان سومی بودیم. اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود جنگ تحمیلی توانستیم از طریق نخبگان علمی خود حتی در زمان جنگ هم بهره ببریم. طوری که اکنون در جهان و منطقه جزو نخبگان برتر هستیم و حرفی برای گفتن داریم.

کاظمینی افزود: دشمنان ما نمی‌خواهند و انتظار نداشتند که ما در سالیان اندک به این رتبه برتر در عرصه علم و تولید برسیم.

وی اضافه کرد: بسیجیان ما در این عرصه به خوبی وارد فعالیت شدند و امروز شاهد این هستیم که مقالات بسیار ارزنده‌ای در عرصه تولید علم به ثبت رساندند. در حال حاضر نیاز کشور این است که هرگز نباید در عرصه علم و تولید آن توقف کنیم.

کاظمینی با تاکید بر اینکه باید برای رهایی از تحریم در کشور تولید علم را به تولید ثروت تبدیل کنیم، گفت: تنها کاری که می‌توانیم در بحث تحریم‌ها برای رهایی از آن انجام دهیم این است که علم را در کشور توسعه دهیم و آن را به ثروت تبدیل کنیم تا دشمنان را از تهدیدات خود وادار به عقب‌نشینی کنیم. در غیر این صورت با توجه به روحیه قلدری و تجاوزی که دشمن دارد همچنان به تهدیدات خود ادامه می‌دهند.

وی در پایان با تاکید بر برگزاری همایش و نمایش آثار و پیشرفت‌های کشور گفت: جشنواره راه رشد از 210 طرح دریافتی 117 طرح پذیرفته شد که از این 117 طرح 6 طرح به عنوان طرح‌های برجسته معرفی خواهد شد.

شنبه، 2 آذر ماه 1392 برابر با 2013-11-23 ساعت 12:11
خبر بعدی : مخالفت روحانی با حضور خاتمی در دانشگاه تهران؟
خبر قبلی : ایران اسلامی؛ شیوع طلاق به دوران نامزدی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -