توافق احتمالی ژنو؛ حمله شدید عربستان به اوباما

هیچ اعتمادی به دولت اوباما وجود ندارد که بتواند کار درست را درباره رژیم ایران صورت دهد

عربستان سعودی به آمریکا و دیگر کشورهای غربی هشدار داد که در صورت رسیدن به توافق و شکست در مهار برنامه هسته‌ای رژیم تهران، ریاض دست روی دست نخواهد گذاشت.

به نوشته تایمز لندن، عربستان به غرب هشدار داده است که اگر آمریکا و انگلیس و سایر قدرت های بزرگ در مهار برنامه هسته‌ای رژیم تهران شکست بخوردند، دست روی دست نخواهد گذاشت.

تایمز این اظهارات را به نقل از «محمد بن نواف بن عبدالعزیز» سفیر سعودی در لندن نوشته است.

سفیر عربستان در لندن در این گفت‌وگو تاکید کرده است که «همه گزینه ها روی میز است».

روزنامه تایمز نوشت: سفیر سعودی این مطلب را در اشاره تلویحی به این مسئله بیان کرد که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نگران و ناراحت از برنامه هسته ای رژیم تهران هستند و ادعا می کنند که ممکن است به رقابت تسلیحاتی هسته ای منجر شود.

تایمز نوشت که این مصاحبه با سفیر عربستان در انگلیس میزان نگرانی عربستان از تعامل غرب با رژیم تهران را منعکس می کند.

پیش از این رسانه های غربی گزارشهای متعددی را در خصوص سرمایه گذاری عربستان در برنامه هسته ای پاکستان و احتمال وارد کردن بمب هسته ای از این کشور منتشر کرده بودند.


هیچ اعتمادی به دولت اوباما وجود ندارد

یک مقام ارشد عربستان گفت: واشنگتن نباید برای توافق با رژیم تهران عجله کند، اما به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا مغلوب جمهوری سلامی ایران شده است.

وی اقدامات اوباما را "نگران‌کننده" خواند و گفت، سیاست کنونی دولت آمریکا باعث گسترش کامل ناآرامی در خاورمیانه می‌شود.

به گزارش شبکه خبر، همزمان با برگزاری دور جدید مذاکرات بین رژیم ایران و 1+5 در ژنو سوئیس، شاهزاده الولید بن طلال در مصاحبه اخیر خود با پایگاه خبری «بلومبرگ» مدعی شد، گفت: هیچ اعتمادی به دولت اوباما وجود ندارد که بتواند کار درست را درباره رژیم ایران صورت دهد.

وی افزود: اسرائیل، عربستان و کشورهای خاورمیانه واقعاً نگران این مسئله اند.

بنا براین گزارش، الولید مانند نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مدعی است که رژیم ایران در مذاکرات خود با قدرت های بزرگ جهان، فقط پیگیر کاهش تحریم‌هاست و متعهد به پایان دادن برنامه هسته ای خود نیست.

وی با طرح این پرسش که «چرا این کشورها، کاهش تحریم‌ها را پیشنهاد می‌دهند؟»، خطاب به کشورهای عضو 1+5 افزود: «به فشارها ادامه دهید. تحریم‌ ها چیزی است که سبب آغاز مذاکرات شده است. چرا به فشار نباید ادامه داد؟»

الولید همچنین گفت: اوباما (رئیس جمهور آمریکا) کسی است که ناامیدانه به گلوگاه سیاسی رسیده است و به یک پیروزی نیاز دارد و برای رسیدن به یک توافق با رژیم ایران خیلی عجله دارد.

شنبه، 2 آذر ماه 1392، 10:52 بعدازظهر برابر با 2013-11-23 ساعت 13:11
خبر بعدی : فابیوس در ژنو: توافق با رژیم تهران باید محکم باشد
خبر قبلی : هیگ: حضور وزرا در ژنو به معنای تمام شدن کار نیست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -