آنچه بر سر زعفران قاینات آمده است

قدس آنلاین: نماینده قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از مسؤولان به دلیل ارایه آمارهای غلط و دروغین نرخ بیکاری گفت: چرا مسؤولان آمارهای اشتغال را واقعی اعلام نمی‌کنند و نرخ بیکاری واقعی در شهرستان اعلام نمی‌شود.

هروی در جمع مسؤولان این شهرستان ارایه آمارهای صحیح و منطقی از اشتغال و تعداد واقعی بیکاران را خواستار شد.
وی بیکاری را دومین مشکل حاد قاین دانست و از فعالیت کم بخش خصوصی در شهرستان انتقاد کرد و ادامه داد: متأسفانه قاینات با بخش خصوصی بیگانه است و در دولت تدبیر و امید باید بارویکرد واحد و متحد استفاده از اعتبارات و بودجه‌های تخصیصی ساماندهی شود.
وی از مسؤولان خواست طرحهای جدید واشتغال زا را برای ورود به بخش خصوصی ارایه دهند و همواره تلاش کنند که سنگی از جلوپای سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری بردارند و تسهیلات صندوق توسعه ملی آن طوری که باید و شاید استفاده نشده که باید از این ظرفیت برای رونق بخش‌های مختلف استفاده شود.
جواد هروی در ادامه گفت: قاینات بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است و هنر یک مدیر این است که در سخت ترین شرایط برای جذب سرمایه‌های مردمی بتواند بستر مناسبی برای سرمایه گذاری خصوصی فراهم کند.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مشکل قاینات خشکسالی و تبعات ناشی از آن است.
وی خاطر نشان کرد: این مسأله کشاورزی شهرستان را با چالش جدی رو به رو و روستاییان را مجبور به مهاجرت کرده است و باید تدبیر لازم برای جلوگیری از خسارات بیشتر اتخاذ شود.
وی تصریح کرد: با توجه به بحران بی آبی و خشکسالی‌های بی‌سابقه در شهرستانهای قاینات و زیرکوه طبق هماهنگی‌های انجام شده با وزیر جهاد کشاورزی بزودی تیمی مجرب از این وزارتخانه برای بررسی راهکارهای رفع مشکلات و تبعات ناشی از خشکسالی به منطقه سفر خواهند کرد.
هروی همچنین با انتقاد از نبود برنامه ریزی برای محصول استراتژیک این منطقه (زعفران) گفت: قاین پایتخت زعفران جهان است و بهترین و با کیفیت ترین زعفران دنیا را دارد، ولی امروز آنچه بر سر زعفران ما آمده مأیوس کننده است.
وی گفت: ما نسبت به حقوق و موقعیت خود در مورد این محصول استراتژیک بسیار کوتاه آمده‌ایم و امروز مناطقی در شمال کشور که کمترین اطلاعی از نحوه تولید و عرضه این محصول ندارند به عنوان خاستگاه تولید زعفران کشور مدعی شده‌اند.
وی وجود راه ترانزیتی در منطقه را یک مزیت برشمرد و گفت تاکنون از این قابلیت بالقوه استفاده بهینه نشده و این جاده از نظر اقتصادی سودی برای شهرستان نداشته است، در حالی که با کمترین اعتبارات می‌توان بازارچه ارایه محصولات و سوغات محلی در ورودی شهرها ایجاد کرد و اشتغال و در آمد به وجود آورد.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از عملکرد وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی در قاینات انتقاد و خاطر نشان کرد: حتی اداره‌های این دو وزارت خانه در منطقه ساختمان مستقل ندارند و در فضای استیجاری هستند که باید علاوه بر احداث ساختمان اداری مستقل فعالیت‌های مربوط به این دو اداره در شهرستان تقویت شود.
در این جلسه فرماندار قاینات نیز با بیان این که بیشتر اعتبارات پروژه‌های عمرانی و موارد مختلف در شهرستان بدهکار هستند و در عمل نمی‌توان کار جدیدی انجام داد، گفت: مدیرانی که پروژه‌های برزمین مانده دارند، از طریق مدیران کل برای جذب اعتبار اقدام کنند.
شرافتی با انتقاد از حضور نیافتن بعضی از مسؤولان به ویژه مدیران بانک‌ها در این جلسه افزود: این موضوع در ارزشیابی عملکرد این مدیران لحاظ و از طرف استانداری و ادارات کل هم پیگیری خواهد شد.
وی برتعامل و همکاری بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: باید با روی باز با سرمایه گذاران بر خورد کنیم که به طور قطع جذب سرمایه گذار اشتغال و تولید را به دنبال خواهد داشت.
وی همچنین با توجه به آغاز فصل سرما و یخبندان از مدیران خواست برای مقابله با بروز هرگونه مشکل و بحران آمادگی داشته باشند.

شنبه، 2 آذر ماه 1392 برابر با 2013-11-23 ساعت 02:11
خبر بعدی : قرآن و بازتاب تربیتی روابط چهارگانه انسان
خبر قبلی : ایران رتبه اول مصرف نوشابه در دنیاست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -