مذاکرات هسته ای؛ حمله شدیداللحن رژیم به خبرگزاری رویتر

دلیل اصلی حمله شدیداللحن و بی سابقه "پرس تی وی"، رسانه نزدیک به محافل امنیتی رژیم به رویتر می تواند انتشار گزارش اخیر این خبرگزاری با عنوان "امپراتوری مالی خامنه‌ای" باشد که مجموع دارایی یکی از نهادهای زیر نظر ولی فقیه را حدود ۹۵ میلیارد دلار برآورد کرده است. رویتر در این گزارش نوشته خامنه ای املاک بسیاری را با تقلب تصرف کرده است.

به گزارش نیمروز، پرس تی وی گزارش داد: بازی کثیف رویترز علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف شکست مذاکرات ژنو

خبرگزاری رویترز، طی سالیان اخیر بواسطه دروغگویی بی‌حد و حصر در مورد ایران و تلاش برای اهریمنی جلوه دادن این کشور، بدنامی و بی‌اعتباری گسترده‌ای را برای خود به ارمغان آورده است.

رویترز اخیرا در دروغ فاحشی، با انتشار یک شبه گزارش، سازمانی زیر نظر بیت رهبری را به سودآوری «سالانه میلیاردها دلار» متهم کرد. این گزارش که حتی به شکل ماهرانه‌ای نیز تنظیم نشده بود، به طور عمده به ابهامات و گمانه‌زنی‌های تایید نشده در مورد یک سری نهادها که تحت عنوان ستاد شناخته می‌شوند، استناد کرده است. به نظر می‌رسد رویترز از گذشته درسی نگرفته و تحت نفوذ برخی قدرت‌های مرموز، سیاستی را اتخاذ کرده که طی آن، دست به یک سری حملات غیرمسئولانه علیه ایران و سیاستمداران این کشور، بدون در نظر گرفتن تبعات وخیم آن می‌زند.

جالب اینجاست دقیقا پیش از آنکه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۶ قدرت جهان آغاز شود، رویترز با هدف مخدوش کردن چهره ایران و بی‌نتیجه گذاشتن این مذاکرات، دست به اقدام ناجوانمردانه و حقیرانه دیگری زد. این خبرگزاری روز دوشنبه با انتشار گزارشی به نقل از «یک گروه تبعیدی مخالف ایران» نوشت «این گروه در مورد یک سایت هسته‌ای زیرزمینی که در ایران در حال ساخته شدن است اطلاعاتی در دست دارد و این سایت یکی از چند سایت محرمانه ایران در مورد برنامه ساخت بمب اتمی است.»

رویترز اولین رسانه‌ای بود که این دروغ به شدت ساخته و پرداخته شده را مورد نظر قرار داد تا آن را به خورد باقی جهان دهد.

اکنون کوچکترین تردید و شبهه‌ای وجود ندارد که رویترز هجمه‌ای کثیف و شریرانه را علیه ایران و کل جامعه این کشور آغاز کرده است. از سوی دیگر، حدس اینکه چه کسانی حامی مالی و سیاسی این خبرگزاری هستند، کار چندان سختی نیست.

جای تردیدی وجود ندارد که دوران خبرنگاری نژادپرستانه و مبتنی بر کج اندیشی و دروغ گویی دیری است که به پایان رسیده است. افکار عمومی دیگر به راحتی آلوده‌ی دروغ و تحریف نمی‌شود. و تلاش‌های مذبوحانه و بی‌ثمر در ضدیت علیه ملتی که به سرعت مسیر پیشرفت را طی می‌کند، در نهایت نفرت و محکومیت جهانی را برای بانیان اینگونه تلاش‌ها به ارمغان خواهد آورد.

زمانی، جورج اورول بدبینانه آینده را همچون چکمه‌ای روی رخسار بشریت پیش بینی کرد. امروز، به لطف کردار شریرانه و نستوه رسانه‌های خود فروخته غربی همچون رویترز، این پیش بینی در حال گرفتن رنگ واقعیت به خود است.

پنجشنبه، 30 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-21 ساعت 19:11
خبر بعدی : سمنان؛ بازداشت شهروندان بهایی جهت انجام خدمت وظیفه
خبر قبلی : سخنگوی اشتون: تکذیب حضور وزرای خارجه1+5 در ژنو


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -