بارندگی؛ 100 خانه در پیربازار رشت زیر آب رفت

فرماندار رشت گفت: بر اثر بارندگی که از عصر روز گذشته در سراسر استان گیلان آغاز شد، به دلیل بارش شدید در مناطق کوهستانی و بالادست رودخانه پسیخان طغیان کرده است.

ولی الله عظمتی در گفت و گو با ایسنا-منطقه گیلان، اظهار کرد: با توجه به میزان بارندگی بالایی که در 10 ساله اخیر کم نظیر بوده استف حجم ورودی آب در رودخانه پیربازار بسیار زیاد است و این امر باعث شده تا در مرکز دهستان پیربازار و اطراف آن شاهد آبگرفتگی باشیم.

فرماندار رشت گفت: بر اثر بارندگی که از عصر روز گذشته در سراسر استان گیلان آغاز شد، به دلیل بارش شدید در مناطق کوهستانی و بالادست رودخانه پسیخان طغیان کرده است، 100 خانه در پیربازار رشت زیر آب رفت و 5 روستای بیجارخاله، محمودآباد، سوخت لوله، پیله داربن و کماکول پیربازار در این ساعت کاملا دچار آبگرفتگی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم ستاد بحران شهرستان رشت در پیربازار حضور داشته و دستگاه‌های خدمت رسان عملیات اجرایی خود را از صبح امروز آغاز کرده‌اند‌.

عظمتی افزود: متاسفانه با بالا آمدن بیش از 1.5 متر از آب رودخانه پسیخان استخرهای ماهی و خانه ها زیر آب رفتند که 4 خانه کاملا تخلیه شد و به دلیل بالا بودن سطح آب در اطراف روستا که رفت و آمد را مختل کرده بود، مردم روستا با قایق‌های موتوری به مناطق دیگر هدایت شدند‌.

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: دستگا‌های خدمت رسان همانند اداره راه، برق، هلال احمر، گاز و ... در حال حاضر در این مناطق حضور دارند‌.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان نیز لحظاتی قبل از این مناطق بازدید کرد و جلسه ستاد بحران در پیربازار با حضور مدیران ادارات شهرستان تشکیل شده است.

پنجشنبه، 30 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-21 ساعت 10:11
خبر بعدی : 70 درصد مراجعان زنان خیابانی متاهل هستند
خبر قبلی : واژگونی یک اتوبوس دیگر در اتوبان تهران- قم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -