ژنو؛ سه گزارش کوتاه: مذاکرات ظاهرا پیش نمی رود

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز: "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا امروز در اظهاراتی پیرامون مذاکره غرب با رژیم ایران بر سر پروند هسته ای و احتمال توافق میان دو طرف گفت : واشنگتن توافق هسته‌ای که باعث وقت کشی از سوی رژیم تهران شود و فعالیت های هسته ای خود را افزایش دهد، نمی پذیرد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا رژیم تهران در نهایت اجازه غنی‌سازی اورانیوم را خواهد داشت یا خیر، تحت توافق موقتی که در حال حاضر در ژنو مورد بحث قرار دارد، صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: ما اجازه نمی‌دهیم این توافقنامه، اگر حاصل شود، زمان بخرد. ما اجازه نمی‌دهیم توافقنامه‌ای که به درستی به نگرانی‌های محوری و اساسی ما پاسخ نمی‌دهد، پذیرفته شود.

**********************

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از رویترز، یک مقام رسمی آمریکایی در رابطه با مذاکرات جاری رژیم ایران و گروه 1+5 در ژنو مدعی شد: رسیدن به یک توافق با رژیم تهران خیلی سخت است.

**********************

صدا و سیمای رژیم: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: غربی ها اراده لازم را برای دستیابی به توافق برخلاف اظهاراتشان درباره موفقیت مذاکرات، ندارند.

نقوی حسینی در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه حرف و عمل غربی ها یکسان نیست افزود: جمهوری اسلامی ایران با منطق وارد مذاکرات شده است اما غربی ها به دلیل منافعشان منطق مذاکرات را بهم می زنند.

وی گفت: سابقه مذاکرات نشان می دهد در هر دوره گفتگوها به نوعی به هم می خورد که نمونه آن گزارش سازمان سیا، کارشکنی انگلیس و در مذاکرات اخیر سنگ اندازی فرانسوی هاست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ‌غربی ها نمی توانند مشکلاتشان را بین خود حل کنند و اکنون جامعه جهانی پی برده که مشکل مذکرات ایران نیست بلکه گروه 1+5 است.

پنجشنبه، 30 آبان ماه 1392، 11:51 صبح برابر با 2013-11-20 ساعت 23:11
خبر بعدی : توافق آمریکا و افغانستان بر سر توافقنامه امنیتی
خبر قبلی : توزیع بازی کامپیوتری برای ترور حسن روحانی در تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -