رئیس جمهور فرانسه: تحریم‌ها ادامه می‌یابد

رئیس جمهور فرانسه در اسرائيل تأکید کرد که تحریم‌ها تا زمانی که کشورش متقاعد نشود رژیم ایران قطعا از برنامه اتمی خود دست کشیده، باقی خواهد ماند.

به گزارش رادیو آلمان، فرانسوا اولاند، رئيس جمهور فرانسه روز دوشنبه (۱۸ نوامبر/ ۲۷ آبان) در سخنانی در اورشلیم (بیت‌المقدس) بر ادامه تحریم‌های ایران تا برداشتن گام‌های "قابل اعتماد و اثبات" از سوی ایران در جهت توقف فعالیت‌های اتمی تأکید کرد. (بیشتر بخوانید: چهار شرط فرانسه برای توافق هسته‌ای با ایران)

اولاند گفت، تحریم‌های ایران تا زمانی که فرانسه متقاعد نشود که این کشور "به‌طور قطع" از فعالیت‌های اتمی خود دست کشیده، پا بر جا باقی خواهد ماند.

رئیس جمهور فرانسه افزود: «من تصدیق می‌کنم که ما به تحریم‌ها تا زمانی که مطمئن نشده‌ایم که رژیم ایران به‌صورت قطعی و غیر قابل بازگشت از برنامه نظامی خود برای رسیدن به سلاح‌های اتمی دست کشیده ادامه خواهیم داد.»

اولاند این سخنان را در پارلمان اسرائيل دو روز پیش از آغاز دور بعدی مذاکرات هسته‌ای رژیم ایران با گروه ۱+۵ بیان کرد. مذاکرات ایران و نمایندگان آمریکا، بریتانیا، فرانسه‌‌، روسیه، چین و آلمان قرار است بیستم نوامبر (۲۹ آبان) در ژنو سوئیس بر پا شود.

اولاند هشدار داد: «فرانسه به رژیم ایران اجازه نخواهد داد که خود را به تسلیحات اتمی مسلح سازد.»

رئیس جمهور فرانسه که روز یکشنبه (۱۷ نوامبر) به اسرائیل سفر کرد از بدو ورود خود به این کشور سعی کرد اسرائيل را متقاعد سازد که فرانسه مصمم است تا از دست‌یابی رژیم ایران به بمب اتمی جلوگیری کند.

دوشنبه، 27 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-18 ساعت 22:11
خبر بعدی : عاشوراى ٨٨؛ دروغ گفت تا اعدام نشود اما شد
خبر قبلی : تعطیلی نماز جمعهٔ اهل سنت در آذربایجان غربی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -